Analsex har blivit någon sorts hbtq-rättslig fixering. Vidare har utbudet av snubbar delat sig som Röda Havet i två tydligt urskiljbara kategorier: de som sätter på och de som blir påsatta dvs aktiv/passivdikotomien.
Tja folk gillar väl vad de gillar. Det kan varken du eller jag kritisera eller moralisera över. Top/btm/vers är en ”grej”, så är det bara. Tror att internetporr står mycket för vilka fack folk delar in sig i. Det hela rotar sig i kategorier som utgör lätta sökord. Samma gäller kontakt-apparna.
Själv är jag vers. Jag gillar både att bli påsatt och att sätta på, suga och bli sugen. Lite intressant är att på kontakt-apparna har det blivit trend att kalla sig vers när man egentligen är btm. Andelen Btm är långt större än top. Om jag dejtar en kille så kan jag nästan räkna med att få sätta på, vilket inte är mig emot.
Jag gillar vare sig den ena eller andra rollen men gillar oralsex. Räcker inte det?
Hur så? Får du ofta problem i sänghalmen pga detta? Har haft sex med ett antal som är helt ok med att bara ha oralt, eller t.o.m bara använda händerna. Det är ofta sånt man reder ut innan msn hoppar i säng. Men å andra sidan så är jag van vid att träffa killar över internet, vilket gör det lättare att utforska varandras önskemål och preferenser.
Vad gäller maximering av stimulans och tillfredsställe tvivlar jag inte på att en sådan är fullt möjlig att uppnå genom analsex men vill då erinra om att vägarna till njutning är fler än så, om man har fantasi; det går nämligen trender t o m vad gäller sexuell praktik. För tio, femton, år sedan var emofetisch en stor trend (som nu helt försvunnit) och ett tag hävdade sig många plötsligt vara asexuella. (Väldigt intressant praktik detta att hänga på sexkontaktsidor och samtidigt påstå att man är asexuell...)
I min erfarenhet så hör det till ovanlighet att en kille kan få orgasm bara genom att bli knullad i analen och utan att leka med kuken samtidigt. Känna njutning kan man definitivt och det är vanligt, men att få en helt ”hands free” orgasm är mindre vanligt. Själv har jag aldrig fått det. Det närmaste jag kommit är en gång när jag blev knullad med en dildo. Jag behövde bara hålla ollonet mellan tumme och pekfinger så kom såsen. Nära skjuter dock ingen hare.
Om vi ska gå tillbaka till ämnet, så anmärkte jag just på att många män verkar göra fel när de testar analsex, och avfärdar det när de inte kan uppnå orgasm. Men också som jag sa, jag kan ha missuppfattat.
Trender kommer och går, och de som inte överlever är självklart de som var rena bullshittet. Jag minns också folk som hängde på sexsajter och predikade asexualitet. Bögsajterna var fulla ev dem, men det rörde sig bara om killar som fortfarande befann sig i garderoben. De kom dit och fick utlopp för sina sexuella fantasier, samtidigt som de kunde intala sigsjälva och andra att de inte var som resten av bögpacket. Lite som att äta kakan och samtidigt ha den kvar. Till saken hör att för 15 år sen rådde det fortfarande starka tabun, vilket gjorde ”kom-ut”-processen svårare. Folk som är sexuellt undertryckta lägger sig till med de mest egendomliga beteenden.