Konfrontera eller ej ?

Hmmern

Ny medlem
Kön
Man
Skulle öppna en chatt logg för att ta reda på ett nummer en hade skivit för en tid sen. Men mappen jag trodde alla mina chat loggar låg/fanns visst flickvännens chattlogger också. Där fanns en logg som var rätt ny men jag vet med mig att jag inte har chattat med den perosnen nyligen. Vart lite fundersam då min tjej också har den personen som msn kontakt. Så kollade helt enkalt den där stog de några saker. Inget direkt egentligen men några ord jag inte förstår varför hon skulle skriva och till råga på allt var de en rätt speciell dag de skrevs =/ Liter på henne till 110% inget tvivel om de men vill bara veta varför hon skrev som hon skrev.. Är de helt "fel" att fråga om de eller ska jag låta de rinna ut i standen ?

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
känns lite som du har varit i hennes 'dagbok'
det kan finnas skäl som inte man förstår om man får det lösryckt.

lämna det bakom dig, tänk inte på det, men framförallt titta inte i hennes loggar. det blir så fel!

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Skulle öppna en chatt logg för att ta reda på ett nummer en hade skivit för en tid sen. Men mappen jag trodde alla mina chat loggar låg/fanns visst flickvännens chattlogger också. Där fanns en logg som var rätt ny men jag vet med mig att jag inte har chattat med den perosnen nyligen. Vart lite fundersam då min tjej också har den personen som msn kontakt. Så kollade helt enkalt den där stog de några saker. Inget direkt egentligen men några ord jag inte förstår varför hon skulle skriva och till råga på allt var de en rätt speciell dag de skrevs =/ Liter på henne till 110% inget tvivel om de men vill bara veta varför hon skrev som hon skrev.. Är de helt "fel" att fråga om de eller ska jag låta de rinna ut i standen ?

Det värsta man kan göra i ett förhållande är att vara oärlig.

Självklart skall du berätta för henne om dina funderingar. Annars kommer ju det att vara en spärr mellan er i fortsättningen. Du måste naturligtvis vara beredd på att hon blir förbannad för att du har kollat hennes msn - men det är ju också en förtroendefråga - åt båda håll...

Rak kommunikation i alla lägen är mitt recept.

Trosgalen

Aktiv medlem
Kön
Man
Hej!

Kan du försvara dina egna chatt kontakter i loggen och har rent mjöl i påsen?
Då tycker jag nog du kan konfrontera henne om du känner att du måste.

Men om det då fins en naturlig förklaring till det hon skrivit så har du ju bara visat att du inte litar på henne utan spionerar på henne (köper inte riktigt din förklaring till hur du hittade hennes chattlogg) själv skulle jag i alla fall avstå från det och dömma utifrån hur hon är mot dig själv i stället för som nån skrev så kan saker se anorlunda ut när de tas ur sitt samanhang och behöver inte alls betyda något för eran relation.

Ha de' gott /TG

Hmmern

Ny medlem
Kön
Man
Jag sa de och fick ett lite kryptiskt svar att hon inte kom ihåg de men liter på henne och de var mest att få de sagt jag vill så allt är uppe över ytan nu.

Trosgalen du får tro vad du vill men vill inte snoka få veta nått jag inte vill veta. Ångrar att jag läste de där men gjort är gjort.. Och allt löste sig.

Tack för alla svar!

Trosgalen

Aktiv medlem
Kön
Man
Jag sa de och fick ett lite kryptiskt svar att hon inte kom ihåg de men liter på henne och de var mest att få de sagt jag vill så allt är uppe över ytan nu.

Trosgalen du får tro vad du vill men vill inte snoka få veta nått jag inte vill veta. Ångrar att jag läste de där men gjort är gjort.. Och allt löste sig.

Tack för alla svar!

Skönt att det ordnade sig!

Och bra att du godtog hennes förklaring även om den var lite kryptisk.

För chattar man är det ju ganska lätt att ryckas med och skriva nått av bara farten som man kanske egentligen inte menar eller skulle ha skrivit om man fått tid att fundera en stund...

Tror nu också att det var av mistag som du såg i hennes chatt log ber om ursäkt för att jag inte riktigt ville tro det först.

Ha en bra dag!

/TG

Toppen