Nytt nick?

Love Machine

Medlem
Kön
Man
Hej, behöver några tips om hur man kommer på ett nytt nick. Jag känner att mitt nuvarande är rätt så missvisande, speciellt med tanke på att jag aldrig har haft någon flickvän :oops:
Hur kom ni t.ex. själva fram till era nick?

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Hej, behöver några tips om hur man kommer på ett nytt nick. Jag känner att mitt nuvarande är rätt så missvisande, speciellt med tanke på att jag aldrig har haft någon flickvän :oops:
Hur kom ni t.ex. själva fram till era nick?

Spännande fråga:oops:

Mitt nick berättar att jag är sluten, men ändå har en öppning:oops:

Men du hade väl någon tanke när du valde ditt eget nick eller?

Man kan ju vara en Love Machine genom att sätta igång andra också - eller hur;)

Love Machine

Medlem
Kön
Man
Spännande fråga:oops:

Mitt nick berättar att jag är sluten, men ändå har en öppning:oops:

Men du hade väl någon tanke när du valde ditt eget nick eller?

Man kan ju vara en Love Machine genom att sätta igång andra också - eller hur;)

Intressant tanke bakom ditt nick! Kanske jag ska titta till personlighetsdrag hos mig själv, kan ju ge upphov till något unikt kanske.

I ärlighetens namn så var det inte mycket tanke bakom mitt nick. Tänkte väl att det helt enkelt skulle berätta för andra att jag är en maskin i sängen, vilket ju är rätt befängt med tanke på att jag inte vet hur mycket sanning som ligger i det ;) Idéen var väl att nicket skulle tjäna som ett sätt att locka kvinnor till min profil. :oops:

Sen så blev det problem med att jag skulle regga hotmail-adress för kontot. Tror att jag hade en del andra nick på gång, men de var upptagna som hotmail-adresser. Lite löjligt, men jag får såna fix idéer ibland...

Sätta igång andra, säger du? Låter intressant.... berätta gärna mer, t.ex. hur väl det stämmer på mig ;)

Love Machine

Medlem
Kön
Man
Använde mitt namn... ;)

Skulle nog inte funka att använda mitt namn, iaf inte mitt tilltalsnamn. Kanske dock mitt andranamn, som är Johan. Skulle det funka att "amerikanisera" Johan så att man får nånting i stil med Johnny kanske?

FridaA

Medlem
Ålder
37
Kön
Kvinna
Tja, nicket är ju bara ett namn. Har ju absolut inget syfte mer än att berätta vem som svarat/skrivit, eller hur?
Det säger sällan något om personen i frågan....(förhoppningsvis iaf.. ;) )

Love Machine

Medlem
Kön
Man
Tja, nicket är ju bara ett namn. Har ju absolut inget syfte mer än att berätta vem som svarat/skrivit, eller hur?
Det säger sällan något om personen i frågan....(förhoppningsvis iaf.. ;) )

Sant, men jag tänker att vissa nick är mer eller mindre inbjudande, och ger upphov till fördomar. Typ vissa nick tänker man kanske till om man verkligen vill ta kontakt med personen i fråga, beroende på ens preferenser.

FridaA

Medlem
Ålder
37
Kön
Kvinna
Näe, vet inte det, iaf inte för min del. Det som avgör mest är ju hur personen i fråga uttrycker sig och skriver.

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
jag valde aldrig mitt nick sj, det är ett som jag fått på ett av de många jobb jag haft.

så kallare de dig inte nåt kul, dina polare/jobbekompisare

just nu tycker mina jobbekompisar att jag är
Hans Schecke, ingen jag skulle vilja ha som nick lr ha som association

Hasse är väl en kul kille med egen smisksekt, det skulle jag kunna tänka mig..

se vad det har att erbjuda, Love är coolt & skönt
men nåt mer neutralt, Love... nåt kanske

good luck

Love Machine

Medlem
Kön
Man
jag valde aldrig mitt nick sj, det är ett som jag fått på ett av de många jobb jag haft.

så kallare de dig inte nåt kul, dina polare/jobbekompisare

just nu tycker mina jobbekompisar att jag är
Hans Schecke, ingen jag skulle vilja ha som nick lr ha som association

Hasse är väl en kul kille med egen smisksekt, det skulle jag kunna tänka mig..

se vad det har att erbjuda, Love är coolt & skönt
men nåt mer neutralt, Love... nåt kanske

good luck

Nej tyvärr har jag inte fått ett nick sen typ högstadiet. Jobbar inte, och jag har inte börjat umgås med mina studiekompisar förrän ganska nyligen.

Det börjar kännas mer och mer fel att jag kallar mig någonting med Love i... speciellt med tanke på mitt snedsteg som jag gjorde nyligen (se "Sex och samlevnad/Hjälp!")

Kallade mig Tiberius tills ganska nyligen, eftersom jag är en trekkie, men till slut så tröttnade jag på det. Det låter liksom inte neutralt, tycker jag

BunnyButt

Medlem
Kön
Kvinna
Mitt nick är - bitvis - valt med omsorg. Dels vill jag inte använda något jag använder i mer officiella sammanhang, dels vill jag att det skall vara något jag kan relatera till, i min fantasi (och här låter jag ju fantasierna löpa fritt på ämnet 'sex'). Kaniner är ju kaniner - och så är de ju så söta! :) Speciellt de där små svansarna.. så.. tja, så blev det så helt enkelt :)

Fast det är föralldel också en variant på namn jag haft på dylika forum genom årens lopp - även om modifikationerna och de fria associationerna var gång jag vljer ett nytt namn, alltmer förändras till oigenkännlighet ;)

marlboro2

Medlem
Kön
Man
joo en gång i tiden så inhalerade jag dylika.. och ett nick är en identitet så när ona.se lurade mej på mitt nick så fick jag vackert lägga till en tvåa...

Love Machine

Medlem
Kön
Man
Okej, nu tror jag att jag har bestämt mig:
Hotrod85 får bli mitt nya nick på denna sida.

Hur tycker ni att det låter?

Snacksalig

Medlem
Ålder
48
Kön
Kvinna
Okej, nu tror jag att jag har bestämt mig:
Hotrod85 får bli mitt nya nick på denna sida.

Hur tycker ni att det låter?

Hotrod får mig att tänka på snabba bilar och de kan vara en lovemachine för den som kör!

jag tycker att det passar en lovemachine:)

Toppen