Orgasm

Mortique

Ny medlem
Kön
Kvinna
Hej!

Det är nämligen såhär att jag har aldrig fått en orgasm. Jag har läst om detta jättemycket och gjort allting som alla tipsat om; Onanerat själv, bett någon annan göra det, slappna av, testat en massa olika ställningar, oljor/glidmedel och jag har heller ingen såkallad "orgasm-jakt" vilket är när man tänker så mycket på det så det kan bli omöjligt att få orgasm. Osv osv.

Detta är riktigt och jobbigt och faktiskt väldigt pinsamt. Min kille säger ibland att han vill att jag ska säga till innan jag kommer osv, då blir jag helt avtänd eftersom jag vet att det inte kommer att hända.
Jag vill verkligen få en orgasm och varje gång efter att jag har haft sex så är det som om jag blir besviken,
det känns verkligen i hela kroppen som om det fattades någonting.

Är det kanske helt enkelt så att vissa kvinnor inte kan få orgasm?

Mvh Linda.

Freddan83

Ny medlem
Kön
Man
Hm det verkar som om du är av av dem som får jobba hårt för att lyckas iaf, ingen ide att tänka på det utan bara ha det skönt så kanske en dag att det funkar :)

Mortique

Ny medlem
Kön
Kvinna
Jo, visst har jag det skönt. Allting är verkligen underbart med mitt sexliv, var även en kvinna som sa till mig "orgasmen är bara ett plus om man lyckas få den"

Får väl försöka se det positiva antar jag :)

ossan_20

Ny medlem
Kön
Man
Tjena Mortique!

Det där med orgasm är väl i nutid ganska uttjatat måste
jag bara få säga, till att börja med.
För min del tror jag att många tjejer blir smått
fixerade vid tanken på orgasm, kanske rent undermedvetet -
alltså utan att veta om det. Tror även det kan vara så
att många tjejer får uppfattningen av att det är något
rent utomjordiskt skönt och därför inte riktigt förstår
när de får en "hyfsat" skön orgasm. Jag ska dock inte
vara den som säger att orgasm inte är skönt; det är ju
underbart skönt - tycker både jag och min tjej.

Det jag tror du kan jag göra är väl egentligen samma
saker som du skriver att du redan gjort, men du kanske
ska försöka släppa tanken på orgasm... Visst, du skriver
att du inte lider av några problem med fixering vid
tanken på orgasm; försök ändå att låta bli att tänka på
just orgasm när du ska onanera/ha sex.
Vidare tror jag du ska börja med att känna dig fram
i ditt eget underliv och verkligen upptäcka var du har dina
"sweet spots" - alltså ställen där det känns riktigt skönt! :cool:

Du kan någon gång efter detta låta din kille smeka ditt underliv
och när han hittar dina punkter så säger du till honom att
"Mmm, älskling, där känns det RIKTIGT skönt!" så kan han
fortsätta att smeka dig på just de där ställena. Efter ett
litet tag kan han ju höja tempot lite så får du se om du
tycker att det börjar kännas skönare och skönare. Försök
samtidigt att inte tänka att han måste komma in i dig,
låt honom förstå att nu är det din tur - hans behov får
komma i andra hand! Det jag tror är problemet för många
tjejer är just att de tror att de måste komma när
killen är inuti och dessutom att bägge parter måste komma
samtidigt. Slå bort alla såna där tankar och inse att
verkligheten skiljer sig mycket från t.ex. filmens värld.

Mer än så här kanske jag inte ska säga än, utan pröva
både själv och tillsammans med killen så får du se hur
det går. Tänk på att alla gillar inte att använda
glidmedel och sånt när de blir smekta. Du kanske är en av
dem som behöver lite friktion för att det ska kännas
skönt..? Dessutom får ju din kille "besked" på när du
börjar tycka att det känns skönt och det naturliga glidmedlet
kommer fram... :D

Du kan ju berätta här hur det går så svarar jag och kanske
kan försöka hjälpa till lite mer... Om jag nu varit till
nån hjälp eller bara skrivit ett monsterlångt inlägg i onödan...?
Annars har du ju min MSN här, så det är bara att adda om du
vill prata mer där!

Stor Kram och Lycka Till! :)

Mortique

Ny medlem
Kön
Kvinna
Tack för ditt svar :)

Men, det spelar nog ingen roll vad du eller någon annan skriver, jag har i stort sett testat allt. Men, jag ska verkligen försöka att inte ens få upp ordet orgasm nästa gång jag har sex, men självklart är det ganska svårt.

Ja, han har gjort det flera gånger. Han älskar att "leka" med mig, det tycker jag är bra. Att han inte bara är en "in och ut kille" utan gillar att exprimentera :)

Iallafall så har han en antal gånger smekt mig väldigt länge och efter sisådär en halvtimma kanske (vilket är pinsamt) så blir han ju ganska trött. Men det har hänt två gånger när han har smekt mig så länge att jag blivit helt varm och det känns som om blodet åker fram skitsnabbt i kroppen och jag vill bara ha mer och mer, det är som om jag helt plötsligt blir superupphetsad, det är en svår känsla att förklara.

Tror du att jag kan ha vart nära en orgasm dom gångerna?

Jag har ganska dåligt tålamod och börjar skaka i benen när jag onanerar själv så det blir dock inte sålänge.

Oj vad jag skriver ^^

Ålder
43
Kön
Kvinna
Det låter som om du inte har tålamod/vilja/tid att ge dig själv tid att njuta... jag är en seeegis själv, det kan ta mer än en halvtimme innan det går för mig, det beror helt och hållet på hur mycket jag har skallen med mig. Det är verkligen jätteviktigt att jag kåt även i hjärnkontoret. Det hjälper kanske en del... nu vet inte jag vad som tänder dig, en novell kanske? Eller p-rulle kanske?

ett annat tips kan vara att skaffa en sexleksak av något slag? Eller att leka med duschen, vattensstrålar kan göra mirakel, plus att man blir lite extra avslappnad.
Lycka till!

Det finns fler hysteriska män än man tror - de har bara ett djupare röstläge

Tilda

Medlem
Kön
Kvinna
Jag känner igen det här..... Har tidigare haft svårt att smeka mej själv till orgasm men med tiden har det lossnat. Första orgasmen tillsammans med en kille fick jag tillsammans med min första pojkvän utan någon större ansträngning. Det gav mersmak och jag ville uppleva det igen. Tror det satte sej på hjärnan för det dröjde flera år innan nästa orgasm. "Med åldern" har det där slutat vara en fixering och kommer av sej självt.

Vad jag vill ha sagt med det här är att jag såg det inte som en fixering när jag var där, men nu efteråt kan jag nog tycka att det var en fixering. När jag slutade tänka så fick jag orgasm lättare än vad jag kunde tro.... Mitt bästa råd är att ha sex och se till att det är kul, skönt, intensvit. Då bara det kommer ska du se.

mumma

Ny medlem
Kön
Man
jag har slickat min tjej i ca 40min innan hon fick orgasm.. och du sa ju att du bara ville ha mer efter en tid.. du får säga tll din kille att fortsätta när du säger det och då lite intensivare..

en runk om dagen är bra för magen

Janne99

Välbekant medlem
Kön
Man
Det där är väldigt eventeuellt och svårt att säga vad det beror på. Min tjej har väldigt lätt för att komma både när vi har samlag och när jag smsker henne med händer eller mun. Tidigare partners jag haft har haft betydligt svårare att nå klimax. Sedan får en del lättare slidorgasm och en del klitorisorgasm.

Kön
Man
Det som jag anser vara det absolut viktigaste är den mentala upphetsningen, det gäller såväl kvinnor som män. Man får inte glömma att det egentligen inte handlar så mycket om de rent fysiska aspekterna, eftersom kroppens funktioner styrs av hormonutsöndringen som i sin tur styrs av hjärnan. Försök att experimentara med vad som får dig riktigt riktigt upphetsad, jag menar så där fruktansvärt djuriskt kåt. Då kommer orgasmen garanterat... Vi går ofta vilse i alla tekniska beskrivningar av g-punkter, slidorgasmer, tantrasex osv, och glömmer ibland att upphetsning och orgasm egentligen finns i vårt sinne.

Som en liten extra upplysning kan sägas att slidorgasm och klitorisorgasm inte är två skilda orgasmer (finns bara en typ av orgasm, det vill säga orgasm), utan skillnaden är bara hur den framkallas...

Toppen