Otrogen?

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Äh Snäckan, du sa väl inget tokigare än vanligt?? Vi är vana, haha... :D;)

Allvarligt talat, toleransen är hög här hoppas jag, men ämnet är känsligt. Svårt att tala om utan att bli känslomässigt blockerade. Även om man inte varit utsatt själv direkt, så kan man ha nån närstående som drabbats. Och sett hur lessen den människan blev, så det är förståeligt att det väcker känslor...

Jag tycker inte otrohet är bara den enas fel. Det är ett misslyckande av båda parter. Att inte våga förlåta är däremot ett tecken på svaghet. Och det är tråkigt, för man vill ju inte att någon ska bli så ledsen.

För mig är en diskussion ungefär som en relation, på så sätt att man både ger och tar, både talar och lyssnar. Att man ställer krav, men oxo vågar förlåta.

Om man är blind för tvåsamheten och bara vill ha den ena sidan (ställa krav, tala och ta) då ska man nog ta Challes råd, avstå från det hela... då slipper man ju alla problem oxo... praktiskt :D:D:D

En del relationer i min egen vänskapskrets är ibland... va ska man säga för att va snäll... avslagna? :cool: Vissa tycks vara tillsammans för att man inte vågar vara ensam. Eller för att man har barn. Jag dömer ingen, det får moralisterna göra, men det är lite sorgligt tycker jag... Jag tror det är den typen av relation som är mest i fara för otrohet. Om spänningen inte finns kvar hemma så lockas man till andra ställen. Både killar o tjejer (det behövs ju en av varje för otrohet) :p;)

Jag tror det bästa sättet om man vill undvika att bli bedragen är att göra vad man kan själv, för att hålla romantik/kärlek/sex varm och spännande. Bli inget offer, tyck inte synd om dig själv. Ge henne/honom utrymme, och det allra viktigaste - visa henne/honom att du älskar henne, det kan räcka med några ord ibland. Eller ett tänt stearinljus och lite lugn och ro tillsammans. Men som sagt, ingen e perfekt, alla får kämpa.

Om man drabbas är det bara att tugga sig igenom de första dagarna, dom är helvetiska, och sen fråga sig själv om man kan förlåta? Vad gick fel? Om man är det minsta nyanserad och intresserad av den andra så överväger man såklart innan man klipper banden.

En sak är säker - det hjälper inte att tycka synd om sig själv och hata den andra. Det leder bara till att man sårar sig själv ännu mer. Svartsjuka är konsten att såra sig själv mer än man sårar någon annan.

I mitt fall insåg jag (som bedragen) efter några jävligt skitjobbiga dagar att hon faktiskt, trots allt ville ha MIG, inte den andra. Och f-n vad skönt det kändes... Det mest jobbiga var inte att hon legat med någon annan (vem f-n har inte gjort det), utan rädslan att förlora henne, hennes sällskap som jag tyckte så mkt om. (bortsett från hennes långa ben och läckra stjärt ;))

Vill inte gå in på detaljer, men felet var inte bara hennes, det var mitt också. Och så är det i alla otroaffärer tror jag.

Men visst, otrohet är ett tecken på att något är fel. Och som Frida säger, det är nog flera av oss som borde bryta upp från en ljummen relation innan det går så långt som otrohet.

Ha det skönt, knull o sprut på er glada kåtslynor och runkare.. ;) simma lugnt

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
[blue]Äh Snäckan, du sa väl inget tokigare än vanligt?? Vi är vana, haha...[/blue]

[red]Du är inte rädd om livhanken du inte…[/red] [}:)]:D:D;)

Skämt å sido!

Du säger många kloka saker och jag önskar att jag var så storsint att jag kunde hålla med dig.

Men för mig handlar en relation om att man skall kunna lita på varandra också!

Kärlek bygger på tillit! Om jag blir sviken kan jag aldrig lita på den personen igen - och då försvinner ju kärleken i samma stund som tilliten försvinner.

Eller snarare - kärleken övergår i hat innan känslorna hunnit svalna! Sedan kan jag bli vän med personen i fråga, men aldrig fortsätta en kärleksrelation. Jag är alldeles för mycket av en känslomänniska när det gäller relationer! Det finns inte mycket till förnuft då…

FridaA

Medlem
Ålder
37
Kön
Kvinna
Jag tycker inte otrohet är bara den enas fel. Det är ett misslyckande av båda parter. Att inte våga förlåta är däremot ett tecken på svaghet. Och det är tråkigt, för man vill ju inte att någon ska bli så ledsen.

Jag tror det bästa sättet om man vill undvika att bli bedragen är att göra vad man kan själv, för att hålla romantik/kärlek/sex varm och spännande. Bli inget offer, tyck inte synd om dig själv. Ge henne/honom utrymme, och det allra viktigaste - visa henne/honom att du älskar henne, det kan räcka med några ord ibland. Eller ett tänt stearinljus och lite lugn och ro tillsammans. Men som sagt, ingen e perfekt, alla får kämpa.

Hoppas vi höjt taket.....

Snälla nån! Otrohet är väl bara ens fel? Om jag skulle vara tillsammans med någon och jag inte har lust/ork att ha sex, är det då helt ok för honom att kasta sig under någon annans lakan? Och jag får skylla mig själv? Nämen jisses, vad är det för resonemang??
F-n det handlar ju fortfarande om respekt för varandra som människor? Otrohet är ju ett svek bortom alla gränser, (det är väl därför det heter otrohet?)

Förstår då inte hur någon kan försvara eller "förstå" att någon annan är/har varit otrogen mot någon? Är det konstigt världen ser ut som den gör?

Visst ska man och bör man förlåta varandra, inom rimlighetens gränser, men det är banne mig inget försvar! Det är absolut bättre att tänka först och handla sen, klyschan kom ju till av en anledning, säkerligen!

Kan man inte ha den respekten för sin partner, ska man inte heller engagera sig i någon, var singel, och såra ingen mer än dig själv!

Mina ord, min åsikt!

stånd

Aktiv medlem
Kön
Man
[blue]Äh Snäckan, du sa väl inget tokigare än vanligt?? Vi är vana, haha...[/blue]

[red]Du är inte rädd om livhanken du inte…[/red] [}:)]:D:D;)

Skämt å sido!

Du säger många kloka saker och jag önskar att jag var så storsint att jag kunde hålla med dig.

Men för mig handlar en relation om att man skall kunna lita på varandra också!

Kärlek bygger på tillit! Om jag blir sviken kan jag aldrig lita på den personen igen - och då försvinner ju kärleken i samma stund som tilliten försvinner.

Eller snarare - kärleken övergår i hat innan känslorna hunnit svalna! Sedan kan jag bli vän med personen i fråga, men aldrig fortsätta en kärleksrelation. Jag är alldeles för mycket av en känslomänniska när det gäller relationer! Det finns inte mycket till förnuft då…
Jag håller helt med dig goding;)

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Hoppas vi höjt taket.....

Snälla nån! Otrohet är väl bara ens fel? Om jag skulle vara tillsammans med någon och jag inte har lust/ork att ha sex, är det då helt ok för honom att kasta sig under någon annans lakan? Och jag får skylla mig själv? Nämen jisses, vad är det för resonemang??
F-n det handlar ju fortfarande om respekt för varandra som människor? Otrohet är ju ett svek bortom alla gränser, (det är väl därför det heter otrohet?)

Förstår då inte hur någon kan försvara eller "förstå" att någon annan är/har varit otrogen mot någon? Är det konstigt världen ser ut som den gör?

Visst ska man och bör man förlåta varandra, inom rimlighetens gränser, men det är banne mig inget försvar! Det är absolut bättre att tänka först och handla sen, klyschan kom ju till av en anledning, säkerligen!

Kan man inte ha den respekten för sin partner, ska man inte heller engagera sig i någon, var singel, och såra ingen mer än dig själv!

Mina ord, min åsikt!

Man blir f-n helt stum... ljuset tänt, men ingen hemma? :cool: Hör på dig själv, du låter som en gammal bitter kärring... Bara konsonanter och utropstecken, moralpredikningar och varken humor eller lust.. och sen undrar du varför sexet inte blir som du vill? Lyssnar dåligt, saknar erfarenhet men ska likt förbannat vara styv i korken och predika för alla andra. En politiker kanske??

Små hönor ska inte värpa stora ägg, då blir dom bara slarviga i ändan... :cool:

Vilda

Medlem
Kön
Kvinna
VAd svarar man på Ts fråga... Har inte ett rakt svar! :D Enligt mina ramar så har jag aldrig varit otrogen enligt någon annans så har jag säkert passerat gränsen för länge sen...

Att relationer är komplicerat och att allt inte endast är svart eller vitt det är väl något man märker ju längre tiden går och man mer erfarenhet får.

Att otrohet är ett tecken på att relationen ej mår bra det håller vi kanske alla med om. ( Nu pratar jag ej om de som är notoriskt otrogna)
Att relationen inte mår bra är väl något som båda parter får ta ansvar för. Det betyder inte att det är bådas fel att någon agerar utåt, med någon annan. Det ansvaret får personen som ej kunde kontrollera lusten ta! :D

Och visst har man sett hur otrohet kan såra, på nära håll. Jag lever inte i deras relation. JAg vet inte vad som gick snett. Jag kan inte dömma!

Jag vågar inte moralpredika om otrohetens hemska konsekvenser, kanske är det en dag jag som utför handlingen...

FridaA

Medlem
Ålder
37
Kön
Kvinna
Man blir f-n helt stum... ljuset tänt, men ingen hemma? :cool: Hör på dig själv, du låter som en gammal bitter kärring... Bara konsonanter och utropstecken, moralpredikningar och varken humor eller lust.. och sen undrar du varför sexet inte blir som du vill? Lyssnar dåligt, saknar erfarenhet men ska likt förbannat vara styv i korken och predika för alla andra. En politiker kanske??

Små hönor ska inte värpa stora ägg, då blir dom bara slarviga i ändan... :cool:

Det är ju just det jag menar med respekt...å ditt svar var fullt av de...

_snippan-

Medlem
Kön
Kvinna
Har du varit otrogen någon gång? var det en engångshändelse eller höll det på länge? Eller det kanske fortfarande är i gång... Har det lett vidare til ett öppet nytt förhållande...
Varför hände det?....
Svarar på vad frågan var från början. Ja, jag har varit otrogen, mot min första kille som jag bodde ihop med, med flera. Av den anledningen att vi både var unga, inte respekterade varann på något vis, nån slags hemlig hämd ?! 1 av dessa jag var med (han var otrogen sin fru vid det tillfället) blev jag senare tillsammans med, så småningom gifte vi oss & fick barn. Honom var jag trogen. tyvärr så dog han i hastig sjukdom. Så småningom hade jag hittat en ny man, vi har haft massor av passion men även svek. Vid 1 tillfälle hände det så allvarliga saker att det tog slut mellan oss i 2 månader, jag bad då en god vän om mer än vänskap & det fungerar fortfarande i perioder. Numera har dock min karl, (som jag hängt ihop med i 10 år, förutom de där 2 mån) insett (har han iaf sagt under djupa samtal) att hans kärlek till mig är så stor att han låter mig gå vart jag vill, tror även att han insett att jag faktiskt vill dela vardagen med honom. Så numera är jag trogen både min karl & min kära vän. Fungerar alldeles utmärkt.

_snippan-

Medlem
Kön
Kvinna
hmm, jag kanske borde gå IN i garderoben ?? Det är ju så modernt att komma ut ur den, men som sagt, jag är inte som alla andra..:D[}:)]

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Kul att ibland snacka om mer än kuk o fitta.. även om det är nog så trevligt.. ;)

Men den här tråden handlar om kåthetens baksida, vad som händer när shit happens.. Den som inte gillar det behöver inte läsa, det finns rätt många kuk o fitta, slick o sprut - trådar för den som tycker ämnet är jobbigt. Byt kanal i så fall.. ;)

Jag läser vad ni skriver, Snäckan, ZigZag, Wilda, _snippan och håller med, det är många kloka ord. Även über-meistro challe är inne med goda råd... Lite jobbigt ämne annars, tabubelagt? ;) Och det är inte så konstigt. Stånd oxo, man tackar. Men jag trodde Snäckan ville ha smisk, inte bli struken medhårs? ;)

Jag var på teater i går kväll... (Jag blev medlurad) :D... Men den var bra! Och gissa vad pjäsen handlade om? Jajjamensan - lögner och otrohet, ett relationdrama!! En tung sak, men bra. Kärlek, sex, otrohet och svartsjuka, förhoppningar, tillhörighet, ömhet... starka krafter.. Hårda bud! ;)

Om jag skulle vara tillsammans med någon och jag inte har lust/ork att ha sex, är det då helt ok för honom att kasta sig under någon annans lakan?

Nej för f-n, det är inte alls så jag menar. Det du beskriver är lågt, lägre än GlocalNet.. jag håller med dig. Tyvärr har jag sett det hos kompisar. T ex efter barnafödsel, svårt för kvinnan att både vara matmamma till bebisen och känna sig fin och sexig med mannen. Inte så konstigt, eller hur? Lätt att tappa närheten... och vissa tar det dom inte får hemma någon annan stans. Fel, det håller jag med om, man blir lessen. Och felet är såklart hans. INTE hennes.

Jag hänger här på sidan för tjejernas skull. Då jag är en rätt kåt kille och gillar kvinnor så trivs jag med tjejers sällskap - gärna kåta... men även okåta gillas! Det är spännande att läsa om vad som gör er kåta, era snuskiga inre fantasier och att ibland hjälpa till med den saken, att se till att era fittor pulserar och klittor dunkar... Inget fel med det, skönt.

Men det självklart okej oxo att inte vara kåt, att sakna lusten. Varken tjejer eller killar är några "djur". Sex ska vara skönt för BÅDA, inte bara för honom.

Det har hänt att jag frågat mig själv om det är fel att hänga här? Typ otrohet, ska man ha dåligt samvete? Jag har kommit fram till att jag inte tycker det.. Jag missunnar inte heller min tjej att onanera (mmmmm :p) och flörta (jag vet att hon gör det). Allt som ökar lusten och kåtheten är bra tycker jag.

Allas åsikter är lika mycket värda, och det är intressant att läsa vad ni skriver. Ingen gillar att bli uppläxad, men det är ju ingen stor grej. Själv är jag intresserad att höra vad andra har att säga. Det är inget fel att tycka olika, det e de som e charmen.

Frida: inte bara unga hönor ska tänka sig för - det ska tuppar oxo göra, inkl jag själv. Jag kan nog lära mig ett o annat av dig. Svårt med skrivna ord, kan missuppfattas. Ibland ryker det lite fjädrar, men vi får väl kamma oss? ;)

Det jag ville ha sagt är att livet ibland är komplicerat, och allas liv är olika. Att det därför finns många och även försvarbara orsaker till otrohet, som inte alls har med elakhet att göra. Det är bara du själv som vet vad som händer dig, det är inte upp till ngn annan person att avgöra det.

Toppen