Partnern slutat med 6

Status
Stängd för vidare inlägg.

Dedde

Välbekant medlem
Kön
Man
Det hade varit intressant med en diskussion om varför kvinnor slutar att vilja ha sex och om det i så fall går att göra något åt? Orsaken kan säkert variera, men det är ju först när man vet den som man kan göra något åt det?
Kvinnors sexlust verkar påverkas mer av andra saker, som hur de mår i övrigt, Själva och i förhållandet, men också hormoner mm. Kanske handlar det om att de är trötta? Att de inte känner sig uppskattade? Att all tid går till barn och hem? Att lusten försvunnit när romantiken runnit ur relationen och rutinen tagit över?
Måste kommentera att är ju bådas ansvar och hålla i gång romantiken och pigga upp varandra, röra vid varandra det lilla extra. Har märkt att dom kvinnor jag mött som aldrig tröttnar på sex är dom som vet om sin egen sexualitet. Vet vad och hur dom vill ha det och vågar visa det och ta för sig. Kulturen är ju lite att en kvinna som visar sitt sex behov är en slampa. Kan det vara hämningar som får kvinnor att sakta tappa sin sexlust?

Mattias1969

Aktiv medlem
Ålder
55
Kön
Man
Måste kommentera att är ju bådas ansvar och hålla i gång romantiken och pigga upp varandra, röra vid varandra det lilla extra. Har märkt att dom kvinnor jag mött som aldrig tröttnar på sex är dom som vet om sin egen sexualitet. Vet vad och hur dom vill ha det och vågar visa det och ta för sig. Kulturen är ju lite att en kvinna som visar sitt sex behov är en slampa. Kan det vara hämningar som får kvinnor att sakta tappa sin sexlust?
En del av svaret kanske kan hittas i den här artikeln. https://amelia.expressen.se/premium...-gar-fetbort/?utm_source=ios-app.expressen.se

Bill Sand

Medlem
Ålder
76
Kön
Man
Hej
Är det någon mer än jag (man 55) som blivit ställd inför det faktum att frun helt enkelt och ensidigt slutat att ha 6?

Det är givetvis hennes frihet, men var hittar jag då någon som vill knulla?
Hej har precis samma problem här. Min sexdrift är fortfarande på top och hon la ner för fem år sedan. Vill inte vara otrogen men lite runk med andra män har fått bli en ersättning. Även provat lite hångel.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen