Partnern slutat med 6

Njutaren

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag och min fru har oxå hittat samma väg. Hon har inget sug efter sex medans jag har stort sex behov. Så vi har hittat en väg som hon och jag tycker är riktigt bra. Jag onanerar väldigt ofta, vilket jag älskar att göra. Njuter minst lika mycket av det som att ha sex med henne. Ibland mer faktiskt
Ja, det är en riktigt skön lösning tycker jag också. Jag älskar verkligen att onanera

AndLargbg

Välbekant medlem
Hur är det med kommunikationen?

Jag hade skiljt mig om min fru inte ville ha sex med mig!
Och mer anledning om hon inte kan säga mig varför
Vi har kommunikation och hon berättar sin sida och jag min. Skilja sej? Nej förhållandet betyder mer än sex. Skiljer sej man bara för att man inte får sex är det nog mer som är tokigt

Tj58

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Jag och min fru har oxå hittat samma väg. Hon har inget sug efter sex medans jag har stort sex behov. Så vi har hittat en väg som hon och jag tycker är riktigt bra. Jag onanerar väldigt ofta, vilket jag älskar att göra. Njuter minst lika mycket av det som att ha sex med henne. Ibland mer faktiskt
Samma sak här, och jag tycker det fungera bra med samma lösning som ni har.

SGS

Medlem
Kön
Man
Hej.
Jag har själv en hel del erfarenhet av situationen.
Att inte få reda på orsaken till situationen är det samma som att få ett lögnaktigt svar.
Är man i ett parförhållande har man ett gemensamt ansvar. En part kan inte ensam bestämma villkoren.
I mitt fall användes sexvägran/motvillighet som del i psykisk misshandel utövad av en narcissistisk fru.
Till slut, efter 10 år, många försök till samtal, satte jag ner foten. "Ändra dig eller försvinn".
Beteendet blev bättre men personen är fortfarande densamma. Narcissister kan inte förändras.

Sexvägran i ett äktenskap måste förklaras. Ges inga anledningar är rådet: gå! Skaffa ett nytt och bättre liv.
Jag stannade kvar, vilket jag inte borde ha gjort. Men det var för många negativa konsekvenser med att gå, trodde jag. Idag vet jag att det hade varit det enda rimliga.
Man bör ha klart för sig att kvinnor använder sex som vapen och verktyg mycket oftare än vad man vill tro.

Jag ber inte om sex längre, det får hon göra. Men det sker motvilligt, för det mesta.

Mitt råd: Sök hjälp. Kommer inte hustrun med, så sök hjälp själv. Det finns både psykologer och frivilligorganisationer som kan stötta. T.ex. "Mansjouren i Stockholm". De ställer upp för alla.

Gör något.
Lycka till

alex

Välbekant medlem
Kön
Man
Va faan är det för kommentar???
En kvinna bestämmer för helvete helt SJÄLV om hon ska ha sex eller inte....
Ska ett äktenskap funka bygger det ju på kommunikation som doc så vist skrev, och vägrar kvinnan något så viktigt som sex är det väl kanske dax att upplösa äktenskapet. Men som sagt vet jag ju inte bakomliggande skäl i det aktuella fallet så då är det svårt att bedöma...
Dr Puth//

Both

Medlem
Ålder
37
Kön
Man
Jag lever i ett förhållande där jag hade önskat mer sex och trist nog blir det allt mindre. Jag kommer inte vara otrogen MEN hade mitt behov varit uppfyllt hade jag nog inte varit medlem på den här sidan som exempel, vissa ser det nog som otrohet det med men det gör inte jag. Min partner tycker inte om diskussioner som handlar om vårat sexliv, hon blir arg och irriterad. Jag har inget dåligt självförtroende men jag har ställt henne frågan om det beror på hur jag är i sängen och vad jag kan förbättra, svaret är att jag är perfekt och att inget behöver förbättras så där kommer jag inte längre. Jag har alltid varit den som vill testa nya saker. Jag tycker att det är upp till båda i ett parförhållande att underhålla sexlivet och när den dagen kommer som vi i princip inte har sex så måste jag ställa henne ultimatumet att jag vill träffa andra killar eller tjejer för sex. För mig är sex viktigt, jag älskar min partner mer än allt annat men jag förstår inte varför jag ska offra sex resten av mitt liv när jag annars hade nöjt mig med henne.

doven

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag lever i ett förhållande där jag hade önskat mer sex och trist nog blir det allt mindre. Jag kommer inte vara otrogen MEN hade mitt behov varit uppfyllt hade jag nog inte varit medlem på den här sidan som exempel, vissa ser det nog som otrohet det med men det gör inte jag. Min partner tycker inte om diskussioner som handlar om vårat sexliv, hon blir arg och irriterad. Jag har inget dåligt självförtroende men jag har ställt henne frågan om det beror på hur jag är i sängen och vad jag kan förbättra, svaret är att jag är perfekt och att inget behöver förbättras så där kommer jag inte längre. Jag har alltid varit den som vill testa nya saker. Jag tycker att det är upp till båda i ett parförhållande att underhålla sexlivet och när den dagen kommer som vi i princip inte har sex så måste jag ställa henne ultimatumet att jag vill träffa andra killar eller tjejer för sex. För mig är sex viktigt, jag älskar min partner mer än allt annat men jag förstår inte varför jag ska offra sex resten av mitt liv när jag annars hade nöjt mig med henne.
Det där med arg och irriterad känns väl igen, det går liksom inte att få något svar. Jag tror faktiskt att hon skäms och sörjer över att inte längre vara kåt och villig, och vill absolut inte bli påmind om sitt sexuella tillkortakommande.

gmannen

Välbekant medlem
Kön
Man
Det där med arg och irriterad känns väl igen, det går liksom inte att få något svar. Jag tror faktiskt att hon skäms och sörjer över att inte längre vara kåt och villig, och vill absolut inte bli påmind om sitt sexuella tillkortakommande.
Kan inte vara kul att bära på den skammen heller. Kanske ändå bäst för alla om ni kan hitta ett sätt att reda i det? Utan att skuldbelägga? Förhoppningsvis kan det bli ett frö till förändring?

Toppen