Raka/årborttagningskräm/Vaxa ?

Sthms_tjejen84

Ny medlem
Kön
Man
Fråga.

Jag har vid flera tillfällem rakat mig därnere, allting. det ser ju schysst nt och det är gärna något som jag vill fortsätta med men nu till problemet. Eftersom jag har mörkt hår syns och känns det igen redan efter en dag och skulle jag försöka raka igen då blir jag så sårig, inte skönt.
Dessutom så har jag även om jag följt "alla regler" hur man gör ändå väldigt lätt att få inflammerade hårsäckar, att det kliar osv.

Funderade på om man istälet kunde ta och använda någon hårborttagningskräm/vaxa eller liknande för att få ett resultat som kanske är bättre och tar lite längre tid innan det växer ut igen.

Någon som har förslag? Hur gör ni?

ChrilleBull

Medlem
Kön
Man
Jag tycker iofs inte att det gör nått om det är lite stubbigt. Ingen kan väl hålla på att raka så att det är babylent hela tiden. Jag tror nog det är fint som det är. ;)

Vaxningstipsen lämnar jag till någon annan som är mer kunnig i det.

Nightdriver

Medlem
Kön
Man
Fråga.

Jag har vid flera tillfällem rakat mig därnere, allting. det ser ju schysst nt och det är gärna något som jag vill fortsätta med men nu till problemet. Eftersom jag har mörkt hår syns och känns det igen redan efter en dag och skulle jag försöka raka igen då blir jag så sårig, inte skönt.
Dessutom så har jag även om jag följt "alla regler" hur man gör ändå väldigt lätt att få inflammerade hårsäckar, att det kliar osv.

Funderade på om man istälet kunde ta och använda någon hårborttagningskräm/vaxa eller liknande för att få ett resultat som kanske är bättre och tar lite längre tid innan det växer ut igen.

Du bor ju i Stockholm, hade inte Rixfm ett studio-besök av en tjej som utförde Brasilansk vaxning för ett tag sedan? Då slipper du hålla på med kladdet själv, och det håller i sig ett bra tag!

Lycka till!

G

Guest

Gäst
Fråga.

Klart du kan vaxa som sagt eller som nightdriver skrev göra en brasiliansk vaxning i stuido men jag rakar mig och det funkar bra..

Gör man rätt ska nog huden tåla en rakning per dag men har du känslig hud å att huden är irriterad så kanske du får testa varannan dag ändå och att du noga med att återfukta dej med nån moisturing lite fet lotion......

sen kan det va jobbigt att få det till rutin men sen jag började raka mej i duschen så blir det liksom nåt man gör varje dag automatiskt.. e liksom lika naturligt att greppa flaskan med rakskum som schampooflaskan eller duschgelsflaskan.

du kanske kan övergå till att raka dej varje dag efter tag med varannan?

lycka till! kram

galen

Medlem
Kön
Man
personligen så något som funkar bra som faen för mig e att använda aftershave eller liknande för att slippa kliandet.

Toppen