Raka kuken, efterbehndling?

Tomas007

Ny medlem
Ålder
57
Kön
Man
Jag brukar ibland raka kuken delvis, inte helt men mellan anus och kuken, pungen och runt kukhuvudet, ansar kort.

Tycker det är underbart skönt att ta varmnt vatten och sedan mkt lödder och raka, runkar samtidigt då och då, det är en härlig upplevelse coh destå kåtara jag blirdesto mer rakar jag....

har dock lite kännigar efteråt, bränner lite, brukar ha på en vanlig hudlotion.

Några som har bra tipspå efterbehandling.

Gärna tips från tjejr oxå för nihar väl samma problem

kram

Jaadu

Medlem
Kön
Man
Är det nått du nyrligen börjat med ? När jag börja på allvar så :) Så kännes det i början men efter att ha hållit på ett tag så känns det inget nu. Det jag använder är mitt förra Mach 3 med deras raklödder annars utan det så känns det som nån hällt syra eller nått annat där ;)

Tomas007

Ny medlem
Ålder
57
Kön
Man
Att börja använda hyvel (förrgår) är nåt jag precis börjat med, förr har jag bara ansat.
Tycker känslan ärotroligt skön att raka, då mest mellan benen och runt pungen, ansar sen kort runt kuk huvudet ;).

Blir det "skäggstubb".

Hur ofta rakar du dig? och vart?
Används nån kräm?

"Shave it"

Jerkerboy

Medlem
Kön
Man
Jag rakar mig varje gång jag duschar...då slipper man de röda prickarna...jag rakar hela kuken
Jag brukar smörja in med vanlig mjukgörande kräm...

"Jerk for your life"

Kingen

Medlem
Kön
Man
Kingens rakningsskola

1 - Duscha som vanligt, huden mjuknar något då.
2 - Stanna kvar i duschen och smörj in dom delar du ska raka med raklödder, helst alkoholfritt som irriterar minst.
3 - Raka med en ny engångshyvel eller bra rakhyvel, ta det försiktigt och i riktning nerifrån och upp.
4 - Skölj av rakhyveln mellan varven under varmt vatten.
5 - När du är klar så skölj och ta eventuellt en mild tvål och tvätta området med.
6 - Torka och låt huden vila en kort stund, smörj gärna in dig med en mild kräm eller en "efter-rakning-kräm"; helst parfymfri.
7 - När krämen gått in i huden så använd Apotekets Talkpuder och dutta på området, det lindrar (om det blöder så låt det stanna av först!).
8 - Ta på rena kalsonger och tänk på att det antagligen kommer bli massa röda prickar efteråt, dom försvinner rätt snabbt.

Lycka till ;)

/Kingen

Wankie

Aktiv medlem
Kön
Man
Lägg dig i ett varmt härligt bad och efter en stund kan du börja raka dig . Detta gör du hela tiden under vatten, resultatet blir bra:D Efter kan du smörja in en alo vear gele' då blir resultatet hel max.:):p:)Lycka till om du provar denna metoden själv har jag bara bra resultat:p:)

Jag brukar ibland raka kuken delvis, inte helt men mellan anus och kuken, pungen och runt kukhuvudet, ansar kort.

Tycker det är underbart skönt att ta varmnt vatten och sedan mkt lödder och raka, runkar samtidigt då och då, det är en härlig upplevelse coh destå kåtara jag blirdesto mer rakar jag....

har dock lite kännigar efteråt, bränner lite, brukar ha på en vanlig hudlotion.

Några som har bra tipspå efterbehandling.

Gärna tips från tjejr oxå för nihar väl samma problem

kram

[/quote]

Runkare

Kön
Man
När man rakar hud som i normala fall inte är van att rakas uppstår nästan alltid hårsäcksinflammationer som kan vara ganska obehagligt. Dessa försvinner så smånigom allteftersom huden härdas, det kan dock ta några månader. Raka varje dag med en högkvalitativ rakhyvel och badda med rakvatten. Tålamodet kommer att betala sig. :) Vill man slippa dessa irritationer får man nog vaxa istället...

Toppen