Rakning- efterbehandling?

Tomas007

Ny medlem
Ålder
57
Kön
Man
Vore inressant och veta hur ni tjejer co killar för den delen efterbehandlar huden efter rakning.
Själv rakar jag mig delvis runt kuken då och då, försöker hålla rent mellan anus och kuken vilket bla min tjej uppskattar.

Frågan är nu hur ni här efterbehandlar er, själv använder jag normal hudkrämmen det hettar til ibland ändå.

Tacksam för tips.

Tomas

PS.SÅ underbart skönt at runka och raka, får alltid grovstånd när jag rakar mig och desto kåtare jag blridsto mer åker av ;)

Eva Het

Medlem
Kön
Kvinna
Själv använder jag ibland barnängens-hudkräm, mild och behaglig.
Rakar mellan benen ungefär 1 ggn i veckan normalt men ibland er sällan, beror lite på min situation ;)

Flow242

Medlem
Ålder
48
Kön
Man
Originally posted by runkaärskönt

Helosan är antiseptiskt (bakteriedödande). Jag har hört att det från början är en kräm avsedd att smörja in spenarna på kossor.
Stämmer bra det, tillverkas av Pharmacia AnimalHealth :).

Själv efterbehandlar jag inte alls efter rakning, vare sig i ansiktet eller mellan benen. Varmt vatten när jag rakar, funkar fin fint för mig.

gizzmo

Medlem
Kön
Man
Brukar aldrig efter behandla när jag rakar pungen däremot om jag tar bort hår på magen eller undersidan av överarmarna så använder jag alcoholbaserad deodorant för att minska hårsäcks inflamationer.

Toppen