hej hopp....snart nyår och behöver tips på en god efterätt...inte för tung.
har ni några förslag?????
Det beror ju väldigt mycket på vad man har ätit innan efterrätten!
Min favorit är antingen glass med Grådask, eller fruktsallad med nötter och torr champagne...
Det beror ju väldigt mycket på vad man har ätit innan efterrätten!
Min favorit är antingen glass med Grådask, eller fruktsallad med nötter och torr champagne...
grådask??? förklara tack
"tobleronefondue..."
smält toblerone, häll ner lite creme fraiche i. låt det svalna
serveras med frukt, äppleskivor, annanas, vindruvor, bananskivor.... m.m.
& marschmallows.... servera mörkrostat kaffe lr chai tea till.
avsluta med lite konjak lr calvados.
Ja, jag håller på en fruktsallad med hemgjord vaniljglass eller vanljsås. Om man vill ha nått lätt, men annars kanske en chokladmusse (hemgjord på mörk choklad) med grädde är bra.Plus kaffe då så klart. Och vem kan motstå en Creme Brylé, med brynt socker? Inte alls komplicerad att göra själv. Finns recept i varenda kokbok! Var nog det första jag bjöd min flickvän på till efterätt, som senare skulle bli min fru...
Fasen, jag har ju inte ens ätit frukost än...!
Ja, jag håller på en fruktsallad med hemgjord vaniljglass eller vanljsås. Om man vill ha nått lätt, men annars kanske en chokladmusse (hemgjord på mörk choklad) med grädde är bra.Plus kaffe då så klart. Och vem kan motstå en Creme Brylé, med brynt socker? Inte alls komplicerad att göra själv. Finns recept i varenda kokbok! Var nog det första jag bjöd min flickvän på till efterätt, som senare skulle bli min fru...
Fasen, jag har ju inte ens ätit frukost än...!
ler..visst blir man sugen på ena och det andra här inne..
Har nu beslutat..blir chokladmousse..balsamicomarinerade jordgubbar.
tack för alla tips..kram på er alla
Nu är det din tur att förklara! Vad är balsamico? ... och hur får du tag i jordgubbar nu? Det låter riktigt smarrigt med chokladmousse och jordgubbar!
Chokladmousse är dessutom väldigt kladdigt
Men dåååå vill jag var med! Mousse är min specialitet! Har ett fantastiskt recept som räcker att kladda ner er båda med!
Men dåååå vill jag var med! Mousse är min specialitet! Har ett fantastiskt recept som räcker att kladda ner er båda med!
Du får väldigt gärna vara med Men jag står för kladdandet - om det skall bli något[}]
Receptet får du gärna dela med dig av i alla fall
------------------Men dåååå vill jag var med! Mousse är min specialitet! Har ett fantastiskt recept som räcker att kladda ner er båda med!
Du får väldigt gärna vara med Men jag står för kladdandet - om det skall bli något[}]
Receptet får du gärna dela med dig av i alla fall
Nu är det din tur att förklara! Vad är balsamico? ... och hur får du tag i jordgubbar nu? Det låter riktigt smarrigt med chokladmousse och jordgubbar!
Chokladmousse är dessutom väldigt kladdigt
balsamvinäger.. jordgubbar finns på ICA..eller coop..faktiskt. dom är lite smaklösa..men man det får man ta.
ska jag smörja in dig i mousse??? slicka långsamt--njuta länge
---------------hmm den får vi fundera på.
---------------hmm den får vi fundera på.
Tja, varför inte? Låt han va med! Receptet är ju för fyra och går ju att öka ut...
--------------------------hmm den får vi fundera på.
Tja, varför inte? Låt han va med! Receptet är ju för fyra och går ju att öka ut...
hahahaha nu skrattar jag gott...okej då han får väl vara med