Har skrivit liknande i andra trådar men i och med att så många öppet är bögar nu för tiden är medvetenheten om homosex större; förr var bögar osynliga och kopplades ihop med femininitet, ointresse för sport och allmänt udda beteende så var man "vanlig" uppfattades man inte som bög och då blev inte heller samrunkande ihopkopplat med bögerier.
Var på us inatt och det var några som var i farten vid olika tillfällen men som vanligt ägnades större delen av tiden åt vandrande runt runt i lokalerna.
Det är helt sant, det som Levis säger. Min bild av idag är att ”bögighet” snarare bör associeras med en ganska tung dos maskulinitet. Nästan överdriven sådan ibland. Lite som Manlighet 2.0.
F.ö blir det allt svårare för fjollor, (feminina bögar) och transor att hitta partners när allt fler föredrar den maskulina sorten. Det framgår av alla videos på youtube där fjollor sitter framför ett skynke och beklagar sig över att de ondskefulla förrädarna (manliga bögar) inte är intresserade av dem.
Att runka i grupp anses inte bögigt så länge man är ung och oskuld. Så fort man blir äldre kommer stämpeln direkt. Ironiskt nog är det värt att notera hur många det är som faktiskt saknar grupprunken och i förlängning sexuell kontakt med andra män.
Jag hade inte ens upptäckt onanera.se 2016 men följande skäl finns varför en sådan klubb är svår att starta över nätet:
* man vet inte riktigt hur folk man kommunicerar med virtuellt ter sig IRL
* många bor inte i varandras närhet vilket försvårar
* homo/heterofaktorn: nöjer sig bögar och bifolk verkligen med runk?
* någon riktigt drivande måste hålla i detta
* nätanonymiteten upphör IRL
* Kanske det även måste finnas attraktion utöver bara en snygg kukbild? Sällan visar potentiella runkpartners ansiktet.
* Hade jag som bög nöjt mig med bara runk? Om rätta andan infinner sig, så nej, det hade lätt gått över till sug och spermalek, kanske t.o.m analt i nån form. Ironiskt nog tror jag inte att det alltid är bögen i gruppen som tar första steget, utan att de (sk) strejta tar chansen då han säkerligen är villig. Det blir liksom fair game, då man kan gå därifrån och fortfarande kalla sig hetero genom att intala sig att det var bögen som ”drev på”.
* Att driva ett sånt initiativ lär vara väldigt svårt. Det kräver otrolig pondus och utstrålning. Man måste visa entusiasm, men utan att verka desperat. Det lär ju också hjälpa att föregå med gott exempel och visa ansiktet i kukbilden.
* Ett viktigt steg att ta mot IRL och avsaknaden av nätanonymitet är att runka på cam, först visa kuk och prata, sen ansikte. När man sitter 3-4 pers i grupp och runkar och alla visar ansiktet så knyts banden, och det blir lättare att ta steget och träffas IRL.