signal?

Pergo

Ny medlem
Kön
Man
Hjälp mej alla tjejer!
Häromdagen på jobbet skulle jag visa ett papper för min kvinnliga kollega. Hon stod precis bakom mig och liksom "tryckte" sitt ena bröst mot min arm. Vi stod så och läste pappret och jag började bli lite småkåt på känslan av hennes bröst. (Hon har gjort så tidigare också)
Tror ni att hon gjorde så med flit?
Vill hon någonting?
Märkte hon att jag blev lite sugen?

Villrådig men sugen...

Kön
Man
Det tror jag. :) Eller också ville hon bara retas, eller var ute efter skön känsla bara.
Det har hänt mig också, på en buss... Men det blev inget av det.

Kön
Kvinna
Visst det kan vara en signal. Däremot om det gällde mig I mitt ovetande och obrydda tillstånd så skulle det ej vara det. Om det vara något intressant på papperet som jag skulle vilja se så skulle jag nog varken reflektera eller tänka på om mitt ena bröst var upptryck mot din arm. Men det är bara jag, du vet ju hur denna tjej är och då är det lättare att bedömma om det är en singal eller inte :)

Pergo

Ny medlem
Kön
Man
Okej tack för svaren.
Jag ställde en fråga till. Kan ni tjejer märka på oss killar att vi är "sugna" fast vi föröker dölja det. (Det är ju inte alltid det är så ärlämpligt att vara sugen.)
Fråga 2: Vilka signaler är vanligast hos tjejer, verbala eller fysiska?
Pergo

Kön
Kvinna
Haha, jadu det beror får person till person. Men i överlag så tycker jag att det bara märks MER desto mer ni försöker dölja det :p

Angående fråga 2 så är det ju så olika. Jag är nog mer den verbala typen. Gillar jag någon, eller är intresserad så säger jag det.

ablocity

Ny medlem
Kön
Man
Ögonkontakt är ganska avslöjande tycker jag. Man känner på sig och vet att man har nån koppling med personen i fråga och så klickar det till. Sånt syns. Fast det kanske är från person till person..

Skenet kan bedra..

Miss. A

Ny medlem
Kön
Man
Klart det var en signal :)
Kvinnor vill ha mer än vad många kan erkänna och visst låter vi kroppen tala när vi är sugna. I ditt fall din koleegas bröst.

Kan inte tala för alla tjejer, men när jag visar att jag vill ha någon börjar jag alltid med ögonkontakt. Jag som inte visar mig så mycket framåt behåller ögonkontakten i sådär 3-4 sek för att sen titta bort....men jag tittar lika snabbt tillbaka. :oops:

Från detta skulle jag vilja att fler killar vågar ta det första steget, ta mig med storm. Visa ingen rädsla så är jag din ;)

Jag är lite för pryd för att trycka mina kroppsdelar mot någon sådär som en första signal. Däremot väntar många andra signaler när jag känner mig mer bekväm.
Mitt råd till grabbarna i detta forum, är att besvara blicken. Säga nått klatchigt för att bryta isen och sen köra på.

Good Hunting :)

Kön
Man
Miss A:

Du är inne på rätt spår. Jag tror också kvinnor vill ha mer än de vågar erkänna och visa. Tror också att många män har likadant beteende, de är blyga och vet inte hur de ska bete sig. Jag kan ibland vara blyg men har också en annan mer rättfram sida som jag visar när det känns rätt med en kvinna.

Tre-fyra sekunders ögonkontakt är låååång tid tycker jag. Då glor man ju nästan ;) Men jag förstår vad du menar. Jag tycker också att ögonkontakt är mysigt och det gör mig glad med flört.

Mycket trevligt inlägg du har gjort tycker jag. Puss på dig!!

Miss. A

Ny medlem
Kön
Man
Tack så mycket.
Ni pratar också om att vara den "verbala typen" dvs. tala om att man är intresserad.
Good point, å andra sidan skulle jag bli lite freakt out om någon främmande person kom fram och sa att han var intresserad.

Tror dock att vi pratar om två olika steg i en relation.
Till någon man träffat ett tag, absolut, tala klarspråk så spar man både tid och energi. Framför allt så blir väntan förhoppningsvis inte lika lång. ;)

Jag pratar i huvudsak om den första kontakten, den första flirten. Hur får man till den riktigt bra i en vardagssituation?

Jag föreslog ögonkontakt och en klatchig kommentar för att bryta isen, eller kanske en blygsam komplimang.
Några andra förslag? :p

Miss. A

Kön
Man
Miss A:

Jo jag tycker också att det spar tid och energi och säga att man tycker om någon om man pratat och flörtat ett tag. Det gjorde jag med en tjej på jobbet och nu har hon och jag lite trevande kontakt.

Jag sa som det är, att jag är intresserad av henne och att hon är trevlig. Men det var inte så lätt att säga det och hon tjöt inte direkt av glädje när jag sa det.

Kön
Kvinna
Alltså, när jag säger "verbal" menar jag inte att jag bara värker ur mig "Jag vill knulla med dig". Utan att man kanske lägger fram det lite snyggt att personen verkar vara en trevlig person och att jag gärna skulle vilja lära känna han/hon bättre.

Pergo

Ny medlem
Kön
Man
Tjejen som jag pratade om från början är gift vilket gör det hela lite svårare. Hon har tittat mig djupt i ögonen många gånger och varit "nära" mig vid flera tillfällen. Det känns som om hon är intresserad av att något ska hända och väntar på att jag ska ta första steget. Tänk om jag har fel (jag känner hennes man). Ska jag göra något och i så fall vad? Jag behöver tips. Kom igen och hjälp till nu.

Toppen