Tjejer i lumpen

Olle6

Medlem
Kön
Man
Det är många år sedan jag gjorde lumpen och på den tiden fanns det definitivt inga tjejer som gjorde värnplikt. Men nuförtiden är det ju ganska vanligt.

Jag har läst (jag vet inte om det är sant) att tjejer och killar delar både logement och duschar och jag har länge undrat hur det skulle vara att ha en eller ett par tjejer på "luckan" när man är i en ålder då hormonerna svämmar över. Tjejerna lär väl få se ett och annat stånd bland sina manliga lumparkompisar.

Det vore intressant att få läsa om erfarenheter från både tjejer och killar vad man har upplevt.

omskuren84

Ny medlem
Kön
Man
Inget konstigt alls.

Dom blir som ens syster eller ännu mer asexuellt när du umgås med dom jämt. Inga snuskiga fantasier stämmer som du kan tänkas ha ;)

Men det är ett faktum att alla andra killar som INTE har en tjej i sin grupp är väldigt intresserad av dom få tjejer som finns.

heimat

Medlem
Kön
Man
Vi hade 2 tjejer i lumpen och dom hade egna duschar och som tidigare talare säger så har man inga direkta fantasier om dom utan dom blir som vem som helst. OCh att dom skulle sett ett och annat stånd på luckan tror jag absolut inte. För även om det bara hade vart killar i luckan så hade jag inte sprungit o visat kuken.

Nightdriver

Medlem
Kön
Man
Vi hade två tjejer i vår pluton. Vi duschade och bytte om tillsammans. Det var väl ganska pirrigt första gången men efter det så var det lugnt. En fördel var att det var betydligt bättre att dela duschenutrymmet med Johanna eller Eva, som dom hette, när vi skulle byta om och duscha på tid. Varför? Båda två var mindre än oss killar, alltså fick du mer plats själv! :D Enda gången som du fick chansen att verkligen slappna av, naken, med någon av dom var när vi bastade en av få lediga kvällar. Då kanske det blev lite sexprat och dylikt!
Och ute i fält så var sex det absolut minsta du tänkte på. Februari månad i Bohuslän var inte så jävla upphetsande...! ;)

/Sjöbev.jägare KA4

PS: En tjej som jag gillade i lumpen var en tjej vars stridsbåt 90 var nere hos oss på Öresunds marindistrikt under en veckans tid. Cookie kallades hon. Hon var riktigt söt och precis som med våra tjejer så var "hennes" killar mer som hennes brödrar. Hon var det många som spanade på!! ;) Ds

Billy

Välbekant medlem
Kön
Man
Dom blir som ens syster eller ännu mer asexuellt när du umgås med dom jämt.

Nja, vetinte om jag kan hålla med där.Jag har en tjejkompis tillika arbetskollega. Vi ses varje dag och umgås även på fritiden men jag vill fortfarande gärna slicka upp henne i brygga och mer därtill trots all den tid vi kännt varann och ses :)
Eller menade du endast i lumpensammanhang?

Nightdriver

Medlem
Kön
Man
I lumpen äter, sover och skiter du ihop med dom... 90% av tiden luktar du som en skunk och ser ut som et svin. Så nä, kåt var jag inte på våra tjejer.....

okami

Medlem
Kön
Man
hahaha:D:D:D

jag gjorde min värnplikt som lapplandsjägare
hos oss när jag låg inne så var det inte så hemskt många tjejer utom i markan eller köket
och de som vågade sig in hos oss såg snarare ut som ryska kulstöterskor ;)

så jag har just ingen aning om hur det är att ha tjejer på luckan

tyvärr:unsure:

/okami

brutacks

Ny medlem
Kön
Man
I lumpen äter, sover och skiter du ihop med dom... 90% av tiden luktar du som en skunk och ser ut som et svin. Så nä, kåt var jag inte på våra tjejer.....

o tjejerna är inte heller speciellt fräscha efter några dagar i fält utan dusch...,
inte fan blev jag kåt på de tjejerna på vårt logement

Olle6

Medlem
Kön
Man
Tack för svaren

Det var ju skönt att höra att vårt försvar vilar på värnpliktiga som inte låter sig distraheras av nakna varelser med annat kön ;);)

Visst hade jag hoppats på en och annan lumparerfarenhet med erotiskt förtecken som kunde sätta min fantasi i rörelse. Samtidigt inser jag att ni har rätt i att det blir lite osexigt när man är tillsammans hela tiden. Förmodligen blir kanske snacket lite mjukare med tjejer inblandade. Jag kommer ihåg att det var väldigt mycket sexsnack oss killar emellan på min tid.

Finns det möjligen några tjejer här på forumet som har gjort lumpen och kan delge sina tankar och erfarenheter från lumparlivet?

En annan liten tanke: Om vi vänder på steken och tänker oss att militärlivet vore en näst intill kvinnlig företelse och det skulle komma en eller ett par killar och leva tillsammans med ett gäng tjejer - hade det blivit någon skillnad? Det kanske är lättare att hålla snorren i styr när man duschar med två tjejer än med en hel pluton. Vad tror ni?
:sleep:

mgk

Medlem
Kön
Man
Apropå stånd på luckan så var det vanligt när jag gjorde lumpen. Denna eländiga revelj som jagar upp en när det är som skönast att ligga kvar och slumra. Alltid var det någon på luckan som hade morgonstånd och de gamla slitna kalsongerna lämnade inget åt fantasin. De var sladdriga som en tunn tygtrasa och med en gylf som släppte igen halva persedelpåsen...
Jag har själv knatat upp med stånd och även sett flera av kompisarna med detsamma. I hygienutrymmet/duscharna var det fler styva/halvstyva kukar men kalsonger skylde det mesta. I början försökte nog alla smyga och dölja det men vartefter tiden gick och slentrianen och morgontröttheten gav sig till känna så sket de flesta i det.

Vi hade 3 tjejer på luckan. 1 ryckte in med mig som PB och de andra ryckte in som meniga.

Ingen som känner igen sig? Annars var vi kanske en rätt oblyg grupp, så här i efterhand och även då tyckte jag det var lite kul... :p

Billy

Välbekant medlem
Kön
Man
Ingen som känner igen sig? Annars var vi kanske en rätt oblyg grupp, så här i efterhand och även då tyckte jag det var lite kul... :p

Vi hade ingen tjej i vår pluton men morgonstånd i tid och otid känner man igen :D Särskilt ute i fält med sena nätter och tidiga mornar, då brukade kroppsklockan slås ur spel och morgonståndet kunde komma nästan närsomhelst. Ibland kunde man se på en person, vred sig obekvämt och suckade.
A: "Stånd?"
B: "Stånd."

mgk

Medlem
Kön
Man

Vi hade ingen tjej i vår pluton men morgonstånd i tid och otid känner man igen :D Särskilt ute i fält med sena nätter och tidiga mornar, då brukade kroppsklockan slås ur spel och morgonståndet kunde komma nästan närsomhelst. Ibland kunde man se på en person, vred sig obekvämt och suckade.

Haha! Precis det där känner jag igen...
Klockrent! :cool:

Nightdriver

Medlem
Kön
Man

Haha! Precis det där känner jag igen...
Klockrent! :cool:

Hehehe...!:D:D

När man satt på rad i varsitt toalettbås och snackade så var det allttid någon som skrek:

"Håll käften, försöker för fan runka här!" :cool:

Toppen