Överenskommelse hit eller dit, om man väl är på plats och överens kan man komma överens om något nytt.
Men då försvinner ju hela spänningen - och då är det ju meninglöst med överenskommelsen från början. Om man kommer överens om att man kan bryta när det passar...
Grejen är ju den att spänningen ändå är där. När man sluter överenskommelsen så är ju alla parter med på att det är så det ska vara. Samtidigt måste båda vara överens om att bryta överenskommelsen och skapa en ny om det ska ske. Och däri ligger givetvis problematiken. Om den ena parten vill ta upp ämnet till föhandling är man ju på väg att bryta "kontraktet" redan där. Vilket kan vara en rejäl turn-off och då har man förstås pajat hela grejen.
Anledningen till min motsträvighet i detta ämne är förstås personliga erfarenheter. Jag gillar givetvis att onanera (jag är ju här) och jag gillar att onanera med min partner. Så jag har gjort det med de allra flesta som jag har haft sex med mer än en gång. För i det att jag gillar att runka så gillar jag att visa upp mig när jag gör det och samtidigt gillar jag att titta på en partner som också onanerar. Det tänder mig enormt och det sker oftast med gemensamt porrfilmstittande.
Och ja, jag är man och svag i köttet, men inte en enda gång har en sådan här session slutat i enbart onani. Men det har inte en enda gång varit på mitt initiativ. Detta hände senast igår. Jag och sambon låg och tittade på lite lesbo-sex. Vi onanerade och efter ett tag var hennes hand runt min kuk och efter ytterligare ett tag hennes mun och strax efter det red hon mig. Jag tackar givetvis inte nej och tror inte ett dugg att det skulle handla om att min kuk skulle vara exceptionellt attraktiv. Även om omdömena brukar vara goda.
Det handlar snarast om att man är så medveten om vad man skulle kunna göra när man ändå är där, nakna och kåta, tillsammans.
Detta exempel härrör från ett sambo-skap. Men jag har testat samma sak med mer flyktiga sex-kontakter. Och det minsta det har lett till har varit oralsex.
My two cents.