Tråden för oss heterokillar som gillar tydliga definitioner

Hård

Ny medlem
Inte för att vara sån men nog en av dom roligaste rubriker jag läst, vi som är hetro och älskar att suga kuk? borde väl bara vara kvinnor som skriver här då?
Kunde inte hålla med mer. Fattar inte att det är så svårt att fatta. Är man kille och gillar att suga kuk är man inte hetero. Vad är problemet ned att erkänna att man är bi eller gay?

Hård

Ny medlem
Har aldrig fattat hur laddat det är föe
Längs hetero män att testa suga kuk. Det är bara en lem som typ en arm. Sug på våga testa!
Jag är bi/experimentell och det är nice att både få och ge särskilt med unga tjeje och killar.
Kan inte prata för alla hetero men för mig är det inte ett dugg laddat. Bara ointressant. Jag har sex när jag är kåt, kukar är för mig lika ointressanta, precis som du skriver, som vilken kroppsdel som helst. Jag är lika intresserad av att suga på någons armbåge i sexullet syfte som jag är en kuk, allltså inte ett enda dugg.
Inte laddat, bara väldigt ointressant och osexigt.
Vill se vad gay-killarna säger under rubriken: "Alla vi som är gay och älskar att slicka fitta".
:)

Hård

Ny medlem
Tråden var menat till för just dom som känner sig träffade av rubriksättningen, och det är inte första gången det är diskuterat läggning här heller..

Jag tycker att det är jättekul att få inblick och synpunkter från alla möjliga håll, så jag tycker absolut att du borde starta tråden för gay killar som älskar fitta!
Haha, näe, hoppar nog det. Ser ingen mening med att starta trådar som innehåller motsättningar och felaktiga definitioner.

Jag skrev ironiskt för att visa hur absurt det är att föreslå att man är heterosexuell om man gillar att suga kuk, lika orimligt som att man är kille och gay och gillar fitta. Det är per definition fel. Heterosexuell är attraktion av det motsatta könet. Blir man sexuellt upphetsad av båda könen är men per definition bisexuell.

Det jag finner mest underligt är att människor som är bisexuella (vilket jag har all respekt i världen för och möjligtvis har några drag av), inte själv-identifierar som det. Någon föreslog att det kan handla om den tänkta sexfantasin hos bi och homosexuella att ”omvända” nån som är straight, eller mer utmanande och upphetsande att ha sex med någon som är straight. Har ingen aning om det stämmer, eller om det ens finns såna fantasier, har inte satt mig in i det på djupet. Men finner det som sagt aningen underligt, och lite fascinerande.

Flitigt bisexuell

Välbekant medlem
Kön
Man
Kunde inte hålla med mer. Fattar inte att det är så svårt att fatta. Är man kille och gillar att suga kuk är man inte hetero. Vad är problemet ned att erkänna att man är bi eller gay?
Eftersom du inte känner så kan du inte förstå. Det går alldeles utmärkt att vara heteroemotionell och uppskatta, tom längta efter att suga kuk.

Jag blir inte attraherad av män. Bara kvinnor. Kan inte kyssa en man. Bara kvinnor. Ser jag Gal Gadot som blir hjärtat varmt. Ingen man kan beröra mina känslor, varken attraherad eller kåt.

Men i en sexsituation, t ex i en trekant (mmf) där vi alla är nakna så blir jag helt till mig om jag får gå ner på en man och suga honom till sprut. Jag blir extremt kåt av det.

Men jag kan inte gå ner på en vän. Och jag tittar inte i ansiktet på mannen jag tillfredsställer. Mina ögon är på kuken.

Det är ingen som är det minsta intresserad av att du känner dig manad att utsiktslöst försöka korrigera något som du råkar bli störd av. Håll det för dig själv. En tråd bidrar man till om man kan. Om man, som du, inte kan bidra så bläddrar man vidare och låter tråden fortsätta. Mycket enkelt.

Last edited:

cocos67

Aktiv medlem
Kön
Man
Eftersom du inte känner så kan du inte förstå. Det går alldeles utmärkt att vara heteroemotionell och uppskatta, tom längta efter att suga kuk.

Jag blir inte attraherad av män. Bara kvinnor. Kan inte kyssa en man. Bara kvinnor. Ser jag Gal Gadot som blir hjärtat varmt. Ingen man kan beröra mina känslor, varken attraherad eller kåt.

Men i en sexsituation, t ex i en trekant (mmf) där vi alla är nakna så blir jag helt till mig om jag får gå ner på en man och suga honom till sprut. Jag blir extremt kåt av det.

Men jag kan inte gå ner på en vän. Och jag tittar inte i ansiktet på mannen jag tillfredsställer. Mina ögon är på kuken.
Väl formulerat!

Hård

Ny medlem

Det är ingen som är det minsta intresserad av att du känner dig manad att utsiktslöst försöka korrigera något som du råkar bli störd av. Håll det för dig själv. En tråd bidrar man till om man kan. Om man, som du, inte kan bidra så bläddrar man vidare och låter tråden fortsätta. Mycket enkelt.
Vad jag känner eller inte är ointressant för denna diskussion. Det är en fråga om språk och definitioner. Är man sexuellt attraherad av någon av samma kön är man homo eller bisexuell. Svårare än så är det inte.

Så du vet vad alla är intresserade av? Gissar att det finns väldigt många som är intresserade av att definiera saker korrekt. Språk är det vi använder för att göra oss förstådda så jo(!) det är viktigt. Att du ser det som utsiktslöst säger en hel del om dig, andra har en förmåga att lära sig. Grejen är att jag bidrar även om inte du förstår det, den som inte gör det är du. Du försöker omdefiniera begrepp och skapa ett pseudospråk, inte direkt hjälpsamt. Fine, vill du kalla en katt anka är det din grej, men att jag skulle vara tyst och inte påpeka misstaget för att du tycker det kan du glömma.

cocos67

Aktiv medlem
Kön
Man
Vad jag känner eller inte är ointressant för denna diskussion. Det är en fråga om språk och definitioner. Är man sexuellt attraherad av någon av samma kön är man homo eller bisexuell. Svårare än så är det inte.

Så du vet vad alla är intresserade av? Gissar att det finns väldigt många som är intresserade av att definiera saker korrekt. Språk är det vi använder för att göra oss förstådda så jo(!) det är viktigt. Att du ser det som utsiktslöst säger en hel del om dig, andra har en förmåga att lära sig. Grejen är att jag bidrar även om inte du förstår det, den som inte gör det är du. Du försöker omdefiniera begrepp och skapa ett pseudospråk, inte direkt hjälpsamt. Fine, vill du kalla en katt anka är det din grej, men att jag skulle vara tyst och inte påpeka misstaget för att du tycker det kan du glömma.
Om definitionen av homo är att du är intresserad av PERSONER av samma kön och att vara bisexuell är att vara intresserad av PERSONER av båda könen stämmer. Kan man då inte bara vara intresserad av, och bli upphetsad av, att suga kuk och inte av själva mannen?

Hård

Ny medlem
Om definitionen av homo är att du är intresserad av PERSONER av samma kön och att vara bisexuell är att vara intresserad av PERSONER av båda könen stämmer. Kan man då inte bara vara intresserad av, och bli upphetsad av, att suga kuk och inte av själva mannen?
Jag är böjd att svara ja (men det är lite mer en killgissning, har inget annat underlag än egen empiri), men det låter rimligt att det funkar på samma sätt som om man är hetero kan bli sexuellt attraherad av en kvinna utan att vara emotionellt eller på annat vis intresserad. Men det tar ju inte bort något från definitionen, blir mer ett tillägg att det finns ett väldigt brett spektrum av hur eller varför man blir intresserad av en annan människa, sexuellt eller på annat vis. Slutsatsen är fortfarande: hetero intresserad av motsatta könet, homo eller bi intresserad av det egna eller båda.

Tror egentligen inte att det är någon större konflikt i hur vi ser på saken, mer att vi pratat lite förbi varandra. Känns också lite elakt att vi tar upp utrymme för andra i ett något larvigt bråk om definitioner, som jag erkänt startade. :) För min del är jag ok med att alla gör de det känner för så länge de inte skadar nån annan, om den andra nu inte föredrar att bli skadad. :)

Tror jag lämnar det där. Vill du gräva djupare i saken, den är ju inte helt ointressant, är det bara att dra ett pm.

lennart carlsson

Ny medlem
Ålder
75
Kön
Man
En definition är en påhittad beskrivning av något, inget "gudomligt" givet. I vissa fall är definitionen så grov till sin omfattning att den i vissa fall blir fel för att inte säga helt fel.. T.ex definitionen av brottsling är det en person som begår upprepade olagliga handlingar. I så fall, jag har gått mot rött ett antal gånger och är då en brottsling, liksom 95% av svenska folket. Med den stereotypa inställning till definitioner som vissa har är vi det. Varför det är så nödvändigt för en del verkligt bisexuella och definitionsbesatta? att tvinga in oss i deras uppfattning av bisexuell, det är kanske intressant för en psykolog att studera.
Jag längtar efter att få suga på och av en läcker kuk, för första gången. Eftersom det blir första gången är drömmen det man mest önskat i mitt fall en stor sugvänlig kuk med stort kukhuvud. Efter det gissar jag att alla härliga kukar oavsett storlek kommer att slukas av min hungriga mun. Finns det någon här som skulle uppfylla min första gång. Särbo utan sex.

Elyos

Medlem
Bara sååå otroligt tröttsamt att det fortfarande finns de som behöver lägga sig i andras läggningar osv.

Man är det man känner sig som och det är fritt för alla att själva välja detta - kallas för demokrati också ;) Tycker att herr definitionspolis får slappna av här och lära sig ge kärlek istället :) Det kommer man mycket längre med än att ifrågasätta folks läggningar.

Puss och kram på er alla :giggle:

lennart carlsson

Ny medlem
Ålder
75
Kön
Man
Bra svar, kontentan av mitt inlägg. Helst inga definitionspoliser som hoppar in i vår tråd för att berätta för oss vad vi är enligt deras åsikt. För min del nog skrivet om detta ämne.

gmannen

Välbekant medlem
Kön
Man
Vi behöver begrepp och definitioner för att avgränsa och göra saker begripliga, men ofta är de trubbiga verktyg som inte räcker till för att för att fånga alla aspekter av verkligheten. Då är det ofta bättre att backa hem och fundera på om begreppet eller definitionen behöver förfinas, istället för att försöka tvinga världen att anpassa sig efter språket. Då kan vi också lära oss något nytt :)

Last edited:
Toppen