Vad är ni rädda för?

Gizza

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Vad är ni medlemmar här på siten rädda för? Jag är rädd för mörker, är inte så skoj att vara på landet alltid när det är mörkt och man ska gå till utedasset, då brukar jag be nån följa med och vakta utanför, finns inga gatlyktor på landet, så det blir becksvart, fåglar är inte heller kul och åska.

athena

Medlem
Kön
Kvinna
Nej, mörker på landet kan vara rätt otäckt, likaså att vara ensam i ett hus ute i mitten av ingenstans! Jag ogillar också åska, fåglar har jag inga problem med men fiskar tycker jag inte om! Levande som döda...
Sedan kan jag vara lite småfånigt rädd för insekter och sådant. Lite småsjåpig. Speciellt om jag vet att det är någon i närheten som tycker att det är mindre otäckt än jag, då kan jag stressa upp mig mer eftersom jag vet att någon annan tar hand om det. Om jag däremot är den minst rädda i sällskapet kan jag morska upp mig och vara mer orädd. Då vet jag ju att ingen kan rädda mig så då räddar jag mitt egna skinn...

Det finns ju många sorters rädslor. Jag är ganska rädd och försiktig om jag måste gå ut sent på kvällen själv också, men det är mer befogad rädsla. Det är väl de mer obefogade som är roliga att prata om... :)

Snacksalig

Medlem
Ålder
48
Kön
Kvinna
Jag är rädd för råttor!

Jag har varit sjukligt rädd för råttor, men fick hjälp så nu är jag bara vanligt rädd för råttor.

Allt som liknar råttor är otäckt tycker jag! Hamster, marsvin, möss brrrr!

När det var som värst kunde jag inte titta på en bild på en råtta. Idag är jag lite friskare (tror jag:cool:)

G

Guest

Gäst
Jag är rädd för konservativa trångsynta människor fucking folk.. hörde om kristdemokraternas möte idag. jag blir ärligt rädd och illamående av det partiet. abortmotståndare och bevara kärnfamiljen. kan inte dessa medeltidsmänniskor sluta pracka på moderna människor sitt skit...

Agent47

Medlem
Kön
Man
Jag har läkarfobi.
Varje gång jag ska till vårdcentral/sjukhus eller tandläkare... Så fort de ska fram med sprutor och nålar så blir jag skraj. Sist var det nästan nära att jag slog till läkaren med nålen, för att jag kände mig trängd. Men de tog ingen hänsyn till att jag var rädd, trots att jag berättade för dem att jag var det.

Skulle nog kanske HA slagit för att visa att jag menade allvar??:eek::unsure:

hellabellan

Medlem
Kön
Man
Jag har läkarfobi.
Varje gång jag ska till vårdcentral/sjukhus eller tandläkare... Så fort de ska fram med sprutor och nålar så blir jag skraj. Sist var det nästan nära att jag slog till läkaren med nålen, för att jag kände mig trängd. Men de tog ingen hänsyn till att jag var rädd, trots att jag berättade för dem att jag var det.

Skulle nog kanske HA slagit för att visa att jag menade allvar??:eek::unsure:

Låter som du skulle behöva en mjuk sjuksköterskas varsamma hand ;)

muxa

Medlem
Kön
Man
Höjder som inte är tillräckligt höga :) då kan det vara läskigt...men jag jobbar på det

D

Deleted member 51940

Gäst
Dimma, när man är på hav och sjö. Fast nu har jag sedan några år gps, så då är allt lugnt! -Tills batteriet är slut..

Scorpio

Medlem
Kön
Man
Måste erkänna att jag verkar ha en räddsla för att ta spontana kontakter, främst på telefon. Ringer sällan om jag inte förväntas göra det och får panik när jag måste göra det...

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Det här va en bra fråga, var tvungen att tänka efter. Jag är rädd för höjder. Och oprovocerat våld, tjejer som är till synes normala men kan sticka en kniv i dig, eller på andra sätt hota dig, bara för att man avvisat henne.

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Jag håller nog med Snäckan_sugen och SuperLasse här!

Galna människor skrämmer mig mest av allt.

bara att hålla med extremister av alla de slag
höger, vänster, muslimer, kristna, kapitalister, kommunister.....

men i min närmaste sfär r det nog det som kommer krypande ur mörkret när jag r ensam & ska sova, Stephen King kan lätt få låna lite mörka mardrömmar av mig...

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Jag har en liten fånig rädsla...
Jag är rädd för att gå ner i källaren när det är mörkt där nere. Jag kan gå omkring i resten av huset även då det är mörkt, men källaren går inte.
Jag kan till och med få panik av att gå förbi trappen till källaren då jag är uppe någon natt för att gå och hämta något att dricka, resten av huset är mörkt och svart men går jag förbi trappen till källaren blir jag helt skräckslagen och skyndar förbi...
Kan däremot gå ner i mörkret i källaren om jag vet att någon familjemedlem är där nere, men oftast tänder jag lampan innan jag går ner ändå. :oops:

Nightdriver

Medlem
Kön
Man
Gillar inte höjder alls, men det går med mycket diciplin och planering..! ;)

Sprutor är heller ingen av mina favoriter...!!

Toppen