Jag ser på det som sex med sig själv - något som jag regelbundet njutit av alltsedan jag började runka i de tidigaste tonåren då sexdriften bara kickade igång och man upptäckte hur skönt, roligt och lustfyllt onanin och allting runt omkring det var (experimenterandet, tekniken, fantasierna, det begynnande porrintresset etc). En öppen fråga till alla entusiastiska onanister där ute: Hur många andra aktiviteter är lika roliga oavsett om man är i 12-13 årsåldern eller om man är tex 50+?
Du bestämmer själv och behöver inte ta hänsyn till någon annan än dig själv och samtidigt skadar man ingen. Jag kan leva ut mina fantasier utan att behöva tänka på någon annan än mig själv och min egen njutning.
Sedan är ju onani det naturliga komplementet till att avnjuta porr. Porr är för mig en konstform bland andra och har för mig blivit en oupplöslig del av onanin. Det betyder självfallet inte att jag aldrig runkar utan porr men det är helt klart något jag föredrar
Flera här har redan nämnt kåtruset och jag håller helt att det är bland det skönaste som finns - att ägna timme efter timme åt onani och helt uppgå i upphetsningen utan att bry sig om någon eller något annat. Lite som knark men heltigenom bara nyttigt och bra för dig!.