Varför är det så besvärligt för oss män med framgångsrika kvinnliga idrottare....

Indulgence

Välbekant medlem
Ålder
62
Kön
Man
Jag är ingen idrottskille och har därför ingen direkt erfarenhet från den miljön, men jag störs över den attityd som många män/killar ger uttryck för. Varför måste alltid kvinnliga idrottare bli förminskade och sexualiserade nu för tiden??

Ett antal påståenden:
* Jag tittar gärna på kvinnliga idrottare och kan ibland fantisera om deras kroppar och använda dom i mina
runkscenarios. Susanna Kallur var under flera år ett exempel på det....... mums. :)
Men, jag skulle aldrig få för mej att reducera deras prestationer genom att öppet, verbalt och högljutt förvandla
dom till sexualobjekt.
* Jag vet inte om kvinnor som söker sej till bollsporter/lagidrotter, i högre utsträckning än andra är lesbiska
eller bisexuella?? Men, lyssnar man på den gängse debatten på idrottspubar och andra ställen så verkar det
vara så!? Jo, Nilla Fischer är lesbisk..... och!?
* Varför skall beachvolleyboll-tjejerna ha top och underdel som är så små att en motsvarande bikini på en
strand varit riktigt uppseendeväckande.
........ etc. etc.

Många idrottstjejer är supersexiga och bjuder på mycket fantasier - men dom är framförallt idrottstjejer!

Vad tycker ni andra om detta?? Ni tjejer/kvinnor på onanera.se - vad tycker ni??

/ Indulgence

Smakfullt

Välbekant medlem
Kön
Man
Jomen det finns ju en massa fördomar som lever kvar, t.ex. att tjejer inte sysslar med "riktig" idrott. Det är intressant att utvecklingen ändå går åt rätt håll och att man pratar om fotboll i stället för damfotboll allt oftare.

Klart att de är idrottstjejer i första hand. Ser jag ett foto kan jag absolut tycka att de är sexiga, men de är där för att idrotta och inte förföra eller bli förförda.

Jag har tidigare tränat judo under många år och då kommer frågan nästan automatiskt om det inte är upphetsande att träna med tjejer och om man inte "passar på". Svaret är ett enkel nej! Även om man ligger i supernärkontakt med någon man normalt skulle trigga på finns det inget mindre sexuellt laddat. Svettigt, en dräkt som är i vägen och inget sexuellt mål alls.

Att brottas i sängen kan dock vara något helt annat...

Falconb

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Man
Håller med Indulgence, det är på ren svenska fuckted up. Om kvinnor skall ha den typ av kläder, då skall även männen ha det. Hey, kvinnor gillar åxo att titta på snygga kroppar :D

Toppen