HarleyQ
Välbekant medlem
- Kön
- Kvinna
Vad jag förstår av vad jag läst och hört, så är det långt ifrån alla kvinnor som upplever första samlaget som något positivt. Inte vet jag vad det kan bero på, men en teori jag har är att många gånger är det killen som är pådrivande. Kvinnan är kanske inte alla gånger förberedd för det och känner sig tvingad. Då blir det lätt fel. Kanske hon spänner sig också av nervositet och oro och är inte avslappnad i underlivet. Det psykiska har en stor funktion när man har sex. Lusten för sex startar i huvudet. Det är synd att många kvinnor får en fel upplevelse av något som ska vara fint och skönt, för båda.
Min första var inte dålig, men det är precis som du säger att det finns många aspekter som gör att saker inte blir så "fantastiska" som man fantiserar om. För mig var det nog mest nervositeten, osäkerhet att visa sig naken och ge sig hän till en annan person. Killen jag var med var dock fin och han kunde nog inte gjort det bättre för att det skulle bli en så bra upplevelse som möjligt. Men själva sexet blev mest lite tafatt oralsex och sen in och ut några gånger i missionären innan han sprutade. Var det skönt? Inte speciellt, men det gjorde inte så ont heller tack och lov.