Varför??

Boonzo

Ny medlem
Kön
Man
Hmm, sitter här och tänker lite granna... och vet faktiskt inte varför jag skriver just här? Men har länge gått på en så konstig känsla inom mig... Vad är kärlek? Är det att tillsammans med någon man tror sig älska i all framtid skaffa sig just en framtid och leva tillsammans tills man dör? Visst, det är ju det man (jag) vill!!! men det lustiga är att när väl den stora kärleken väler ut sin stora barm över (iaf mig) så knackar även helt plötsligt vardagen på och tar ett jätte steg in i farstun och helt plötsligt så finns inte längre den härliga kärleken där någe mer, för allt man tidigare sett hos varann tar inte längre det längsta stået hos varandra utan istället kliver "-du ska, jag ska, jag vill, men det gjorde ju jag sist ju!, men sluta, va dryg du är, fan ta dig, jag hatar dig!!!" ur och ängla vingarna som man så stort sagt att man sett tidigare börjar helt plötsligt bli till stora röda heta djävuls horn! Jag blir såååå trött nu när jag sitter här och funderar på om man hittat rätt eller inte igen... det är 4:e gången på 7 år och inte vill det funka nu heller verkar det som. Vad man en gör så går det bara åt helvete!! eller så är det bara jag... ??? Men varför?

Jaja, ganska så vackert å skriva av sig här!

Kram på er!

Kåtare kan ingen vara!

G

Guest

Gäst
Tja.. vad ska man säga. Det finns väl inget direkt svar på det där. Personligen tycker väl jag kanske att det här "vardagliga" är det som ändå gör förhållandet speciellt. Visst, jag och min sambo har inte sex lika ofta som när vi träffades men ändå så har vi bättre sex nu efter att vi lärt känna varandra bättre emotionellt och fysiskt. Att man hackar på varandra har väl kanske att göra med att man vill förändra hela tiden, men man älskar sin respektive för den hon/han är och inte den man vill att dom ska vara.

Det finns många gamla dängor som säger "man vet inte vad man har förrän man förlorat det", "gräset är alltid grönare på andra sidan" osv.. Men i grund och botten så handlar det ju om två personer och om dessa passar ihop. Inte som nyckel och lås, men att man kompletterar varandra på olika plan så man funkar ihop.

Äsch här sitter jag och yrar och gör inte dig klokare på en fläck, men när det känns fördjävligt så kanske man måste ta en liten paus, simma upp till ytan och andas lite grann. Upptäcker du att du har nånting du inte vill förlora så håll hårt och försök få det att fungera, annars är det bara att försöka släppa och gå vidare.

Herregud det är ju hur skönt som helst att runka!

Ålder
43
Kön
Kvinna
är det meningen att allt ska vara rosenrosa hela tiden? Det är det ju ändå aldrig. Bråk, tjat och gnat tillhör livet. Det har alltid gjort och kommer nog alltid att göra. Det är bara olika personer som står för det.

all you need is love

Kön
Man
Man måste vara stark i sig själv och tycka om sig själv innan man kan börja göra något för en annan männsika. Annars blir man bara beroende på fel sätt, och dödligt sårad när det skär sig eller tar slut.

Toppen