En följdfråga, något jag och en kompis pratade om förra veckan.
Vad anser ni killar om att tjejen inte tycker ni ska titta på porr osv själva?
Min kompis är i ett förhållande som varat i tre år, de är iofs unga och om den ena vill vill för det mesta den andre också, men hon har sagt till honom att hon inte vill han ska sitta och titta på porr själv utan att de kan göra det tillsammans istället som typ förspel eller liknande.
En följdfråga,vad ska en kille ta sig till sexuellt om han varken får sex av tjejen eller inte får titta på porr själv? Det är jättelätt för tjejen att bara tycka till om saker och ting,men de sätter sig aldrig in i hur killen ifråga känner sig över en sådan sak. De ska bara inte titta på porr om dom har tjej pukt slut ungefär. Men då är det lite upp till tjejen också att angagera sig lite extra så att inte killen behöver komma så långt som till porrfilm.Och hur det än är i ett förhållande så har man en egen sexualitet.
Men nu är det ju inte alltid så i alla förhållanden, jag känner min kompis, hon är inte den som säger nej till sin kille om han vill ha sex liksom, då ska det ligga mycket bakom!
Jag fattar inte varifrån alla killar har fått för sig att tjejer säger nej till sex hela tiden, och att det är så synd om killen för han får aldrig ha sex, och därför måste han fly till sin egen lilla värld och titta på porr. Seriöst! I mitt förra förhållande var det faktiskt min kille som fick säga nej tillslut för jag ville ha det för mkt!
Jag menar, man gör det till vad man vill liksom. Går en kille in i ett förhållande med inställning, 'jahapp, efter 5 månader så blir det slut med sex, då vill inte tjejen längre, för så "brukar" det vara' självklart kommer det bli så.
Och vadå upp till tjejen, visa att du bryr dig om tjejen och inte bara om sex så lär du få mer sex än du anar. Visa att du är en gentleman, att du är nån att behålla, att du respekterar din partner, att du inte ställer massor med krav utan bara låter sex vara ett tag osv. Då ska du få se att sexlivet aldrig kommer sluta bland porrrullarna ensam.
Det är lättare än vad ni tror killar, seriöst, det handlar om sunt tänkande, behandla den andra på samma sätt som du vill bli behandlad och allt det där. Visst, moralsnack nummer 1, men va fan, tänk nån gång!