Även jag växte upp med föräldrar som gillade att "näcka" som det hette, vi talat alltså om 70-80-talet... Jag var sålunda van att se mor och far nakna så det var inget konstigt. Men när jag blev sådär 12-13 år så började det bli jobbigt eftersom det inskärptes att nakenbad absolut inte hade något med sex att göra! Och jag blev övertygad om att det var något fel på mig som blev upphetsad av att se blottade underliv.
Jag hade en äldre faster som var ogift men det skvallrades lite om henne för hon träffade tydligen olika män och det viskades att hon var extra förtjust i invandrare vilket ansågs udda. Men faster var ofta med på landet där det fanns en liten strand som enbart våran släkt besökte och alla badade nakna, såklart. När jag kom i puberteten så blev jag alltid extremt kåt på faster som hade den yvigaste fittbuske jag nånsin sett.
Detta var inte helt oproblematiskt. Mamma ansåg att faster "bjöd ut sig". Jag var äldst av alla barn, brorsorna och kusinerna var ännu inte i puberteten och jag tror inte att de brydde sig men själv kunde jag inte sluta stirra på faster. En gång, jag var kanske 14 år, så låg hon på mage och solade, visserligen med benen tätt ihop men könshåret tittade ändå fram mellan låren och skinkorna (det här var i en annan tid, jag tror inte att någon av kvinnorna jag såg på badet rakade sig, möjligen bikinilinjen i så fall).
Fast när faster märkte att jag glodde på henne så särade hon på benen så att jag fick full insyn. Jag glömmer aldrig de där rynkiga blygdläpparna som öppnade sig i det kraftiga krullet... Hon såg inte alls ut som tjejerna i Lektyr. Naturligtvis hade jag en handduk över skrevet men strax var jag tvungen att springa upp i skogen och runka av mig, det krävdes typ två drag innan jag sprutade i blåbärsriset. När jag till sist vågade mig tillbaka så var det dålig stämning på stranden. Och jag skämdes något oerhört.
Egentligen var det hela väldigt oskyldigt. Faster brukade krama mig och säga att jag var hennes favoritkille men mer än så var det inte. Jag tänkte ofta på henne när jag runkade, under hela min tonårstid var hon fantasi nr 1. Men det där med nakenbad var inte okomplicerat. Min pappa brukade berätta om den gången han hade bevittnat en hemsk händelse, ett par som "skamlöst hade älskat" på en strand. Det tyckte han var helt sjukt, han sa alltid att man borde ha ringt polisen. Mina föräldrar tyckte också att ensamma män borde portförbjudas på nakenbaden. Ingen fick ens antyda att nakna kroppar kunde associeras med sex.