Hur reagerade du första gången du blev dumpad?

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Killar... och ja tjejer också för den delen. Hur reagerade ni första gången ni blev dumpade?

Bara liten nyfiken fråga, alla reagerar ju olika...
 

hotpants

Aktiv medlem
Kön
Kvinna
åhh det beror ju på..om man varit tillsammans länge eller ej. hur djupa känslor man har .

Men klart det inte är kul..oavsett läge.
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Det va inte kul.. Jag var 15 med den första riktiga, rätt "grön" o tog illa vid mig. När man saknar erfarenhet att se det komma så tar man det hårdast. Jag blev skitlessen inuti, men "bet ihop" utåt. Jag vägrade snacka med henne på ett halvår, svarade inte när hon hälsade, såg inte ens på henne - det var som om hon inte längre fanns.

Nu är hon o jag kompisar igen - bästa vänner faktiskt, men det tog flera år. Så snett kan det bli när dumparen inte har nån bra "dumpar-teknik" :), o därför sårar onödigt mycket. Som dumpare kan man mildra slaget genom att vara tydlig, och ge den andra möjlighet att svara. Gör det därför ALLTID öga mot öga, ALDRÍG via sms, mail eller telefon. Var snäll men bestämd, lämna henne inte direkt, lyssna på henne/honom. Och undvika dubbla budskap.

Jag har haft flera lite längre relationer, och dom har oftast slutat ganska bra, för båda. Jag tror A & O är kommunikation, att både kunna tala och lyssna på varann, oavsett om man e tillsammans eller håller på att bryta upp. Men med min senaste tjej slutade det med en knall, vi blev grymt osams för ett par veckor sen och nu e ALL förbindelse bruten. Så man lär sig tydligen inte... :D
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Killar... och ja tjejer också för den delen. Hur reagerade ni första gången ni blev dumpade?

Bara liten nyfiken fråga, alla reagerar ju olika...
första gången ledsen & sårad.... lite hämndlysten, men det går över väldigt snabbt

har inte blivit 'dumpad' på tjugo år, men skulle gissa att jag fortfarande skulle bli
just ledsen & sårad, kanske arg...men man överleva det.
 

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Okej, det lät ju ungefär som då jag blev dumpad men man kom ju över det...Eller ja, det var ganska veligt första gången för mig, han gav dubbla budskap hela tiden så tillslut fick jag säga upp all kontakt...

Orsaken till att jag fråga är för att min brorsa verkar ha blivit dumpad för inte länge sen av sin första tjej, har ingen aning om hur långt de gick, men de var ihop i två år... Grejen är den att han blev hur arg som helst, jag kunde inte säga ett ord till honom, kunde haft en fin blåtira nu om jag hade reagerat när han slog mot mig men eftersom jag bara ignorera honom så hann han dra tillbaka innan blåtiran satt där. Och hur jag sen reagera gjorde väl honom lite lugnare antar jag för han var trevlig sen resten av kvällen.

Nu vet inte jag hur det är mellan dem om det är så att hon bara är dum och egentligen inte ville göra slut eller om hon kanske har ångrat sig, för nu är han inte ett dugg sur men jag vågar ändå inte fråga...

Därför jag undrade hur killar reagerar om det verkligen är normalt att bli så hemskt sur och arg, vägra äta därför han ville ta livet av sig osv...
Är väl mest orolig för brorsan att han aldrig kommer lugna ner sig och kanske alltid kommer vara sån där...
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Nej, det är aldrig okej att slå någon annan, särskilt inte en tjej. Oavsett hur sårad man blir, jag tycker INTE det är normalt. Har man såna tendenser så går man och bär på destruktivitet inombords.

Att bli så sårad att det känns som om livet förlorat sin mening är normalt, men för dom flesta går det över rätt fort. Och därifrån till att verkligen försöka ta livet av sig är en helt annan sak. Har han VERKLIGEN såna tankar (och det tror jag han kan ha om han vill slå - han tycker inte om sig själv, självdestruktiv) så bör han söka hjälp. I bästa fall hos ngn förstående, neutral, eller om inte det finns - på sjukhus.

Lycka till
 

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Nä, självklart och det var ju det jag tutade i brorsan när det där hade hänt. Han slog mig ju aldrig utan han hann inse vad han var påväg att göra och drog tillbaka, så jag hoppas och tror att han kommer fortsätta inse det och lugna ner sig. För vad jag sen gjorde var att helt enkelt gå jävligt sur ifrån honom och sen när jag kom tillbaka sa jag saker som att, "jag tänker inte sitta här och äta när jag riskerar att bli slagen hur som helst." och jag stängde in mig i köket osv.
Han fattade nog vinken och var trevlig och lugn resten av kvällen och han började dessutom äta...

Jag hoppas det inte är något mer allvarligt utan att det mer är att han tog allt med tjejen, som jag nu mer och mer tror att det verkligen är slut med, väldigt väldigt hårt. Men det ursäktar självklart inte hur han betedde sig, men jag tänkte att eftersom det var första förhållandet som hållit så länge så kanske han tog det hårdare...

Men jag har ingen aning...

Men tack för svaren, känns ändå bra att ha fått lite åsikter osv:)
 

Blondtrash

Aktiv medlem
Ålder
50
Kön
Man
nja man blev lite tom på nåt sätt en stund,, men med den unga ogrundande optimism på att man var ett charmtroll Alà Don Joan el nån liknande(vilket var rätt långt från sanningen) så glömde man rätt fort,,
 
Toppen