Det va inte kul.. Jag var 15 med den första riktiga, rätt "grön" o tog illa vid mig. När man saknar erfarenhet att se det komma så tar man det hårdast. Jag blev skitlessen inuti, men "bet ihop" utåt. Jag vägrade snacka med henne på ett halvår, svarade inte när hon hälsade, såg inte ens på henne - det var som om hon inte längre fanns.
Nu är hon o jag kompisar igen - bästa vänner faktiskt, men det tog flera år. Så snett kan det bli när dumparen inte har nån bra "dumpar-teknik"
, o därför sårar onödigt mycket. Som dumpare kan man mildra slaget genom att vara tydlig, och ge den andra möjlighet att svara. Gör det därför ALLTID öga mot öga, ALDRÍG via sms, mail eller telefon. Var snäll men bestämd, lämna henne inte direkt, lyssna på henne/honom. Och undvika dubbla budskap.
Jag har haft flera lite längre relationer, och dom har oftast slutat ganska bra, för båda. Jag tror A & O är kommunikation, att både kunna tala och lyssna på varann, oavsett om man e tillsammans eller håller på att bryta upp. Men med min senaste tjej slutade det med en knall, vi blev grymt osams för ett par veckor sen och nu e ALL förbindelse bruten. Så man lär sig tydligen inte...