Porrtidningsköp och runk vi minns!

Adde75

Aktiv medlem
Inget köp jag minns men kommer ihåg när jag hitta morsans porrtidningar i hennes sängbord. Vissa små svartvita pocket typ, sen va de några Rapport, men dom bästa va dom färgtryckta med glansiga sidor, kändes väldigt påkostat. Bläddra och runka i dom under flera år, ett härligt minne

_Johan

Välbekant medlem
Kön
Man
Minns att jag gillade Aktuell Rapport Pocket. Många sköna runk till berättelser där man själv skapade fantasibilder. Senare tid skickade jag efter pocketböcker Penthouse Forum, Letters to Penthouse. Idag kan jag sakna en riktigt snuskig pappersbok att läsa när jag ligger och solar.

Njutaren

Välbekant medlem
Kön
Man
Minns att jag gillade Aktuell Rapport Pocket. Många sköna runk till berättelser där man själv skapade fantasibilder. Senare tid skickade jag efter pocketböcker Penthouse Forum, Letters to Penthouse. Idag kan jag sakna en riktigt snuskig pappersbok att läsa när jag ligger och solar.
Håller verkligen med att det skulle vara härligt att läsa uppkåtande porrlitteratur. Nån som har nåt bra förslag?

Runken123

Välbekant medlem
Ålder
46
Kön
Man
Jag köpte Aktuell rapport,Lektyr,Fib,Cats.Har några kvar.Jag började i tonåren med att kolla i mina föräldrars.Sedan började jag att köpa egna i 15 års ålder.Jag prenumererade i perioder ,när jag bodde hemma hos föräldrarna.Jäkkar vad man runkade på den tiden.

RunkGubbe

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag köpte Aktuell rapport,Lektyr,Fib,Cats.Har några kvar.Jag började i tonåren med att kolla i mina föräldrars.Sedan började jag att köpa egna i 15 års ålder.Jag prenumererade i perioder ,när jag bodde hemma hos föräldrarna.Jäkkar vad man runkade på den tiden.
Mmm så härligt mmm det kommer man ihåg så väl … mycket njutning och runk

axelaxe

Välbekant medlem
Kön
Man
Började också med Aktuell Rapport, Fib Aktuellt, Lektyr, Cats, Svenska Hustler. Hittade så småningon lite hårdare saker som Private, Pirate, Triple X, Rodox, Color Climax med fler. Köpte i kiosk och sedan i renodlade porrbutiker.

Hade allt i en låda längst ner i skrivbordet hemma på mitt pojkrum, bara att ta fram när kuken skulle runkas. Synd att jag inte har sparat dem...

Last edited:

Runken123

Välbekant medlem
Ålder
46
Kön
Man
Började också med Aktuell Rapport, Fib Aktuellt, Lektyr, Cats, Svenska Hustler. Hittade så småningon lite hårdare saker som Private, Pirate, Triple X, Rodox, Color Climax med fler. Köpte i kiosk och sedan i renodlade porrbutiker.

Hade allt i en låda längst ner i skrivbordet hemma på mitt pojkrum, bara att ta fram när kuken skulle runkas. Synd att jag inte har sparat dem...
Jag har köpt i efterhand .En del sparade .Kollar nu i en aktuell rapport

Vinter i Pattaya

Aktiv medlem
Kön
Man
Hemma i Motala fanns en varuautomat med porrtidningar. Top Hat bland annat.
Jag hade en kompis vars farsa drev en liten tobaksbutik. Han tog hem porrtidningar och hade en hel koffert full. Där lånade jag tidningar med lesbiskt och svenska sexnoveller. H:son tidningar var på svenska och hade många upphetsande texter. Runkade mig skinnflådd till de tidningarna.

Cumbaths

Välbekant medlem
Jag minns inte exakt hur det kom sig att jag hittade dit men på 90-talet låg det ett antikvariat/second-hand butik på Timmermansgatan nära Hornsgatan där det det idag finns en zoo-affär i samma lokaler.

I ett av rummen fanns det ett par tre backar med porrtidningar -mestadels ganska blekt urval av Fibban , Lektyr och Aktuell Rapport (dock generellt i ganska gott skick) men också en del lite mer spännande titlar. Det var löjligt billigt: 5-10 kr styck och det var nog huvudanledningen att man gick dit som fattig men porrberoende student. Minns att fanns en lapp uppsatt som meddelade att ”Hardcore finns bakom disken” men dit vågade jag mig aldrig.

Innehavaren var en butter kvinna i 50-60 åtsåldern som brukade smyga omkring misstänksamt i närheten medan man browsade vilket ledde till att bläddrandet inskränkte sig till ett minimum. Man fick helt enkelt gå efter omslagen vilket ledde till en hel del missar men också några riktigt bra köp. Några av de bättre titlarna jag hittade var nummer av amerikanska Club och Bust Out.

När jag väl insåg att Lisa Lipps var med i Club numret fick jag bråttom hemåt eftersom hon, då som nu, var ett av mina absoluta favoritrunkobjekt. Att sedan just detta set visade sig vara en av de allra bästa solobildserierna med min runkdrottning Lisa var ju bara ytterligare en lycklig slump. De där glasögonen, det persikofärgade linnet, hennes blonderade hår, vulgära uppumpade bröst och grova men välansade fitta.....och så de kåta och inbjudande blickarna . Att påstå att jag vid det här laget var upphetsad var nog en underdrift! Av en händelse så hamnade jag i en tom tunnelbanevagn på vägen hem och passade då att öppna gylfen och frigöra min upphetsade penis och dra ett par varv till hennes set i tunnel mellan Tekniska och Universitetet (lång tunnel!). Ett "Oh, Lisa" undslapp nog mina läppar. Att idag föreställa sig att onanera på tunnelbanan ter sig minst sagt otänkbart men man var ung och dum och kåt(are) då!

Last edited:

Cumbaths

Välbekant medlem
Bust Out numret var om möjligt ännu bättre inte minst då det innehöll härliga bildserier med bl.a. Pandora Peaks som jag kände till sedan tidigare.

.... men det introducerade mig också för den ljuvliga Courtney Cleavage vars docksöta ansikte och hypersexiga kropp fungerade som en underbar kontrast till Lisas och Pandoras vulgaritet

Det blev en lång och intensiv runkafton när jag väl kom hem i sällskap med Lisa, Pandora och Courtney. Med ett kortare avbrott för en snabb middag (tack och lov för mikrovågsugn) så runkade jag nog i en 5-6 timmar. Det var inte lätt men jag lyckades tillägna var och en av flickorna varsin orgasm. Varje sprut hamnade i en frukostskål med tillhörande sked, som jag hade bredvid mig på skrivbordet - efter allt detta vankades det ju dessert!

Vilken härligt hämningslös era detta var!!

Last edited:

RunkGubbe

Välbekant medlem
Kön
Man
Bust Out numret var om möjligt ännu bättre inte minst då det innehöll härliga bildserier med bl.a. Pandora Peaks som jag kände till sedan tidigare.

.... men det introducerade mig också för den ljuvliga Courtney Cleavage vars docksöta ansikte och hypersexiga kropp fungerade som en underbar kontrast till Lisas och Pandoras vulgaritet

Det blev en lång och intensiv runkafton när jag väl kom hem i sällskap med Lisa, Pandora och Courtney. Med ett kortare avbrott för en snabb middag (tack och lov för mikrovågsugn) så runkade jag nog i en 5-6 timmar. Det var inte lätt men jag lyckades tillägna var och en av flickorna varsin orgasm. Varje sprut hamnade i en frukostskål som jag hade bredvid mig på skrivbordet - efter allt detta vankades det ju dessert!

Vilken härligt hämningslös era detta var!!
Ojoj bara så härligt läsa … vi alla känner nog igen oss … en kåt tid med mycket runka

Cumbaths

Välbekant medlem

Jag önskar att jag hade köpt flera Silwa titlar när det begav sig men jag tenderade att hålla mig till Private, Foxy Lady och CC-relaterade publikationer. En av de få av dessa tidningar som jag minns att jag införskaffade då runt 98-02 ( på Roxy på Döbelnsgatan, numera Kino, av alla ställen!) var detta nummer av Sandwich. Minnesvärt, inte minst därför att jag här för första gången stiftade bekantskap med den tjeckiska porrgudinnan Lynn Stone.

Närmast obeskrivligt vacker och fräsch! Lynns naturliga charm fångade mig totalt och även fastän omslagsflickan (Celine Kasia) till en början hade lockat mig i butiken så var det Lynns sexlekar som jag kom att ägna återstoden av den dagen till att dyrka.

Lynn var något av en kameleont som ändrade sitt utseende många gånger under sin karriär.Här presenterades hon som en oskyldig liten guldlock som samtidigt som hon betedde sig som allt annat än oskuldsfull tillsammans med sina två älskare. Jag blir fortfarande knäsvag av att se henne in action. Dubbelpenetrering var inget problem för den pilska Lynn!

När hon till sist efter allt slit får sin belöning i form av en rejäl portion med sperma så är det fortfarande svårt att hålla sig från att komma själv. Lynn har gjort många härliga filmer och fotosets men detta är fortfarande min absoluta favorit bildserie!

Cumbaths

Välbekant medlem
Jag har tidigare i den här tråden berört hur oerhört spännande det var (långt innan internet såklart] att upptäcka att softcore/glamour modeller som man gillade även hade gjort hardcore. Detta var tog inte sällan njutningen av runkandet till oanade höjder. Minnie Champ är ett utmärkt exempel som jag först träffade på i ett nummer av amerikanska Fox som jag köpte på känn i en andrahandsbutik. Ganska mjäkig tidning men fotosetet med Minnie (eller Billie som hon kallades här) var värt priset för tidningen i sig.

Så länge jag kan minnas har jag varit svag för kvinnor i brudklänningar och när detta kombinerades med naket fungerade det bara som extra stimulans. Samtidigt var det något med Minnies utstrålning som helt fångade mig och gav mig en elektrisk stöt. Hennes bedårande vackra kropp, hårda sminkning och vulgära ansiktsuttryck kontrasterade så fint mot den jungfruliga klädseln och hennes blonda hår. Hennes veckade blygdläppar och hur fint hon särade på dom var något som verkade speciellt uppkåtande på mig. Jag fann henne så otroligt porrig och upphetsande och min tjugoåriga kuk ställde sig i stram givakt på nolltid. Jag var galet exalterad och det var så skönt att runka för henne och fantisera om den "wedding night" som omtalades i bildtexten.

Några år senare köpte jag ett nummer av Rodox och upptäckte då till min och min kuks oförställda glädje att det innehöll en bildserie med Minnie! Vid det här laget så hade jag ju träffat på henne vid ett flertal tillfällen i publikationer som Mayfair, Knave och Men Only men det handlade alltid om soloshots och jag var helt övertygad om att hon bara gjorde glamour/softcore. Ursprungligen från Sydafrika så hade hon en relativt kort men intensiv karriär i Europa och det är först nu som jag inser att hon gjorde en hel del hardcore också.

Omslagsflickan Ashley Nicole som hade fått mig att köpa magasinet (och vars samagsscen var riktigt fin), bleknade på en gång bort när jag insåg att nu fick jag inte bara möjligheten att äntligen få se Minnie bli rejält påsatt utan att hon också hade sex iförd brudkläder. Jag stönade högt där jag låg i min säng med min skälvande erektion när jag insåg vilken lycklig slump som jag råkat ut för!

Jag blev helt enkelt galen av sexuell upphetsning men lyckades ändå att hålla tillbaka orgasmen i någon timme eller så. Mina stönanden var dock svårare att hålla under kontroll och när jag till sist sprutade min säd för den vackra Minnie så måste mitt kåtljud ha hörts vida omkring. Det enda jag saknade och en riktigt kladdig facial bild då jag hade inte haft något emot att se Minnies mun fyllas med färsk sperma - hennes älskare fick spruta på hennes rumpa istället. Men man kan ju inte få allt och det här var ingen allvarligare kritik - jag låg nu svettig och lycklig på sängen med handen, skrevet och magen rejält nedkladdade av min egen sats och det räckte mer än väl för mig!

Last edited:

RunkGubbe

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag tidigare i den här tråden berört hur oerhört spännande det var (långt innan internet såklart] att upptäcka att softcore/glamour modeller som man gillade även hade gjort hardcore. Detta var tog inte sällan njutningen av runkandet till oanade höjder. Minnie Champ är ett utmärkt exempel som jag först träffade på i ett nummer av amerikanska Fox som jag köpte på känn i en andrahandsbutik. Ganska mjäkig tidning men fotosetet med Minnie (eller Billie som hon kallades här) var värt priset för tidningen i sig.

Så länge jag kan minnas har jag varit svag för kvinnor i brudklänningar och när detta kombinerades med naket fungerade det bara som extra stimulans. Samtidigt var det något med Minnies utstrålning som helt fångade mig och gav mig en elektrisk stöt. Hennes bedårande vackra kropp, hårda sminkning och vulgära ansiktsuttryck kontrasterade så fint mot den jungfruliga klädseln och hennes blonda hår. Hennes veckade blygdläppar och hur fint hon särade på dom var något som verkade speciellt uppkåtande på mig. Jag fann henne så otroligt porrig och upphetsande och min tjugoåriga kuk ställde sig i stram givakt på nolltid. Jag var galet exalterad och det var så skönt att runka för henne och fantisera om den "wedding night" som omtalades i bildtexten.

Några år senare köpte jag ett nummer av Rodox och upptäckte då till min och min kuks oförställda glädje att det innehöll en bildserie med Minnie! Vid det här laget så hade jag ju träffat på henne vid ett flertal tillfällen i publikationer som Mayfair, Knave och Men Only men det handlade alltid om soloshots och jag var helt övertygad om att hon bara gjorde glamour/softcore. Ursprungligen från Sydafrika så hade hon en relativt kort men intensiv karriär i Europa och det är först nu som jag inser att hon gjorde en hel del hardcore också.

Omslagsflickan Ashley Nicole som hade fått mig att köpa magasinet (och vars samagsscen var riktigt fin), bleknade på en gång bort när jag insåg att nu fick jag inte bara möjligheten att äntligen få se Minnie bli rejält påsatt utan att hon också hade sex iförd brudkläder. Jag stönade högt där jag låg i min säng med min skälvande erektion när jag insåg vilken lycklig slump som jag råkat ut för!

Jag blev helt enkelt galen av sexuell upphetsning men lyckades ändå att hålla tillbaka orgasmen i någon timme eller så. Mina stönanden var dock svårare att hålla under kontroll och när jag till sist sprutade min säd för den vackra Minnie så måste mitt kåtljud ha hörts vida omkring. Det enda jag saknade och en riktigt kladdig facial bild då jag hade inte haft något emot att se Minnies mun fyllas med färsk sperma - hennes älskare fick spruta på hennes rumpa istället. Men man kan ju inte få allt och det här var ingen allvarligare kritik - jag låg nu svettig och lycklig på sängen med handen, skrevet och magen rejält nedkladdade av min egen sats och det räckte mer än väl för mig!
Åhhh vad härligt du skriver … blir tom kåt nu av dessa bildserier

Toppen