Sunkighetsfrågan bör tas för sig: jag anser att sunkigt innebär att det är skitigt, trasigt och luktar illa, att man måste se upp med utspilld dryck som man halkar i samt att det ligger kådisar här och var och att sperma är smetat på väggar och sittdynor.
Särskilt US cruisingavd har aktiva helgnätter brukat kännetecknas av dessa ingredienser som stundom toppats av spyor, urin och t o m diarré efter endast delvis lyckade påsättningar. (Och då har jag inte nämnt återkommande sunkighetsfaktorer såsom aggressiv stämning, mobilstölder, prostituerade från intilliggande Malmskillnadsgatan eller ställets specialitet: pundare i både vaket och medvetslöst tillstånd.)
Att porrtillgängligheten i bås inte funkar är snarare ett tecken på att allt färre ens tittar på porr i denna typ av miljö; porr kan man se på hemma och principen med gaysexställen är ju mötet IRL. Videoklubbarna släpar här efter sedan 1990-talet. Ett lyckat koncept vore att kombinera cruising med kafé, porr endast salongsvis och inga onödiga S/M-rum som ingen använder.
Besök genom åren på andra ställen som Foxy (Tomtebog), Berlin (Luntmakarg), Videostaden (Roslagsg), 10dency (Kronobergsg), The Basement (Bondeg) och ff existerande Manhattan (Hantverkarg) har gett mig ett annat intryck: att sunkigheten mer handlat om ev besökare än liknöjdhet från etablissemangens sida.