Det är helt okej att vara 18 år och oskuld, men det är inte så kul att vara oskuld i min ålder.
Vill bli av med oskulden för min egen skull, det handlar inte om något grupptryck.
Jag har inte haft någon tur med tjejer. De vill bara vara vänner, inget mer.
Sen har jag den här uppfattningen:
Om en tjej är oskuld, är det något fint, att hon sparar sig till den rätta.
Men för en kille är oskuld = loser. En kille ska knulla runt och sätta på brudar till höger och vänster.
Jag håller med dig om din uppfattning att det är skillnad i synen mellan tjejer och killar. Jag tror dessutom att det är den gängse uppfattningen i vårt samhälle. Så grupptryck känner du säkert av också, precis som alla andra människor.
Att vara "annorlunda", vika av från det "normala", handlar alltid om vad som utgör normen i ett samhälle. Den som orkar stå emot "trycket", att inte vara normal, tvingas bli stark. Om det sker genom eget val är det en annan sak än om det sker emot sin vilja. Klarar man inte att vara annorlunda kan man knäckas av det och tro att det är något fel på en själv, istället för de som är "normala".
Man kan fråga sig om alla som blir av med oskulden i tidig ålder, blir det på grund av att de vill själva eller på grund av rädslan att inte vara "normal"???
Det här inlägget är inte menat som någon "tröst". Du mår uppenbarligen dåligt på grund av att du är oskuld och då spelar det oftast ingen roll vad andra säger. Man vill bara få sin "önskan" uppfylld. Jag talar av egen erfarenhet, även om det inte handlar om att bli av med oskulden i mitt fall.
Men jag bifogar i alla fall en länk från USA! Där skulle du vara en önskemedeborgare i vissa delstater.
http://abcnews.go.com/Health/story?id=2619061&page=1
Om du inte får din önskan uppfylld, så behöver det inte bero på att det är du som har otur. Det kan också vara så att de tjejer som misstar sig på dig är de som har otur