Kuken, ju mer du skriver desto mer visar du att du har huvudet på skaft.
Och jag hålller också med om att de killar jag anser vara vettigast också har stora problem med kärlekslivet, och som jag själv har lättare att relatera till. Det som stör mig är att de ofta är väldigt svåra att komma in på livet, eller komma nära överhuvudtaget, just på grund av rädslan av att få töntstämpeln av en annan kille.
Tycker det är så fruktansvärt tagiskt hur hela samhället kretsar kring sex på detta sätt. Att folk sitter och gör bedömningar av varandra andra utifrån hur mycket sex de har/inte har haft. Själv skulle jag inte rynka ett ögonbryn om min polare anförtrodde mig om att hans oskuld ännu är kvar efter 25års dagen. Nu skulle han ju aldrig göra det, trots att jag med stor sannolikhet vågar spekulera i att det nog är så, just därför att han är rädd för hur min reaktion skulle bli. Det är ju inte precis som att jag har lust att fråga heller eftersom jag förstår att det är känsligt. Jag ser dock inte alls hur det skulle förändra min syn på honom överhuvudtaget, inte det minsta. Han skulle ändå vara samma fina omtänksamma kille som egentligen borde vara alla tjejers dröm. Men jag har ingen fitta så därför betyder inte det jag tycker honom något och kan tyvärr kan jag inte hjälpa honom med det. Jag tycker mest det är synd att man inte kan värdesätta vänskap lika mycket, eller ens hälften så mycket som sexuella relationer.
MEN kan det inte vara en prioritetingsfråga också? Man kanske bara inte är intresserad av att vända sitt liv efter ett fysikt förhållande (därför ett förhållande ÄR krävande) utan har andra intressen som kräver mycket tid och uppmärksamhet(kanske skriva, göra musik, idrotta eller resa).
ALLA känner som du Kuken, att de vill uppleva besvarad kärlek. Dessvärre så tror jag att det är en hägring. För så länge man inte uppskattar sig själv kommer man inte att värdesätta uppskattning av andra på ett konstruktivt sätt, hur klyschigt det än låter. Och vi alla får precis som du också räkna med att livet kanske inte blir som man hoppas eller har tänkt sig. Den som inte har erfarenhet av kärlek målar gärna rosor och rosa skimmer, men kärlek och förhållanden kan faktiskt vara jävligt destruktiva också, om man inte är vaksam.
Det enda man egentligen kan göra är att hålla huvudet högt, bita ihop, vägra att kompromissa med sig själv så kommer man nog en bra bit på vägen.
We drift deeper... Life goes on...