Originally posted by SonPari
Nej min profil stämmer inte. Skrev 18 bara för att inte bli bannad men nu skiter ja i vilket. I vilket fall som helst, mår ja inte dåligt. Ja mår helt okej utan vänner, det funkar. Men det känns som man missar SÅ mycket. Ja behöver varken medömkan, okänslighet eller klagomål och kritik. Ja vill bara ha en lösning på problemet.
Jag vet inte om jag har någon lösning på problemet, men om din profil stämmer nu så vet jag att jag var i exakt samma sits som du i den ålderna. Var mobbad i skolan, hade i princip inga riktiga vänner i skolan, MEN, jag hade vänner på nätet. Hmmm, nej, nätet fanns inte då (f-n va gammal jag måste vara
) men BBS:er fanns, databaser.
Jag träffade vänner där, killar som tyckte om mig för den jag var, tyckte att jag var söt, gav mig komplimanger, något som jag aldrig fått förut. Skaffade en helt ny bekantskapskrets, några som tyckte att jag duger, att jag var en toppentjej. Sakta med säkert började tanken ta form att kanske, kanske var det så att "alla" andra hade fel, att jag inte alls var så kass som de ville ge sken av.
Tyckte också att jag var fruktansvärt oerfaren, alla andra hade ju gjort den en massa gånger, nya killar varje helg, varför var jag så ful att ingen ville ha mig.
Blev av med min oskuld när jag var 16, vilket kändes som om det var jättesent, nu känns det som om det var väldigt tididgt.
Kanske ska tillägga att jag inte blev av med den frivilligt, blev överfallen, misshandlad och våldtagen när jag var på väg hem från busshållplatsen en mörk och kalla kväll i februari, bodde på landet, ett par kilometer in på en grusväg. DET hjälpte inte heller jättemycket för självförteoende och att få kontakt med det motsatta könet, minst sagt svårt att lita på någon efter det.
Så Son, tänker inte sitta här och tycka synd om dig, inte tala om för dig vad jag tycker att du ska göra, men jag tror att jag förstår fullkomligt vilken situation det är du befinner dig i, eftersom jag själv varit där. Vill du ha någon att prata med, om vad som helst, så finns jag här.
Har fortfarande svårt att ta komplimanger, tvivlar på om den som ger verkligen menar dem, men jag VET att jag duger som jag är. Och det är det alla måste komma fram till.
Skrivkramp....