Är du orolig prata med tjejen, för eller senare har hon sex med någon. Gör klart för henne att hon har ditt stöd,
OM hon nu har det, att hon alltid ska kunna lita på dig, var inte fördömmande om hon nu blir sårad utan hjälp henne, tyvärr blir nog de flesta sårade till och från, tillhör nog det tråkiga med att leva!
Det går inte att sätta någon i en glasbur och hoppas att hon en dag ska veta hur allt fungerar i den stora elaka verkligheten.
Onananera är helt enkelt ett sätt att utforska sin egen kropp på, och på något sätt få reda på vad man tycker om, och hur bra sex ska kännas. Det kan också vara så att det faktiskt tillfredställer helt andra sexuella behov som man har i fantasin man aldrig egentligen har någon önskan att genomföra i verkligheten.
Sex är knappast till bara för våran fortplantning, utan ett sätt att må bra och känna närhet, den ultimata närheten, när två faktiskt upphör att vara två utan ett. Har du upplevt den känslan någon gång, försök förmedla det till henne, är du rädd för att hon ska ha sex med någon kille, ge henne kondomer i alla fall även om du tycker att det är att uppmuntra till att ha sex.
Låser du inte in henne eller har ett "förkläde" åt henne så kommer hon att ha sex om hon känner för det, om omständigheterna är de rätta eller ännu värre om hon är pressad på något sätt, har hon inget skydd då kan det bli rätt mycket jobbigare för henne.
På något sätt tror jag att du måste inse att din lilla flicka håller på att bli stor, försök att hjälpa henne genom att vara närvarande och lyssna vad hon vill och hur hon mår, kom inte med några klämkäcka plattityder som hon garanterat ser igenom.
Självklart är vi på den här gemytliga sajten partiska vad gäller onani och sex, men ärligt talat, visst är det väl bra att veta hur det kan kännas, och inte nöja sig med att sex är något som sker när maken vill tömma sig?
P.S Är det ok om hon har sex med en flickvän istället?
Du verkar mest rädd för att hon ska ha sex med någon av det manliga könet.
P.S.2 Se inte mitt inlägg här som ett påhopp på dig, det är inte min mening. Jag förstår att det är jobbigt när barnen växer upp, har själv 2 pojkar, som växer så det knakar, och det är tyvärr en hård värld de ska lära sig leva i och den är inte lättare för flickor, så jag förstår din oro, men det går inte att sticka huvudet i sanden och låtsas som det regnar, prata, prata, prata och vara en närvarande förälder är det viktigaste.
Puss på dig Mrs Robinson, koppla av lite, sluta curla så mycket för tjejen och lev!