Otrogen?

muxa

Medlem
Kön
Man
Har du varit otrogen någon gång? var det en engångshändelse eller höll det på länge? Eller det kanske fortfarande är i gång... Har det lett vidare til ett öppet nytt förhållande...
Varför hände det?....

G

Guest

Gäst
Varför undrar du?
Har du själv gjort något som du funderar kring eller är det något annat som triggat ditt intresse eller är du som jag, bara ute efter att ställa frågor? ;)

muxa

Medlem
Kön
Man
Varför undrar du?
Har du själv gjort något som du funderar kring eller är det något annat som triggat ditt intresse eller är du som jag, bara ute efter att ställa frågor? ;)

Hej!
Mest ute efter att ställa frågor...

Gizza

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Varför undrar du?

Muxa vill väl starta en debatt om otrohet, är ju inget om folk personligen här inne.

G

Guest

Gäst
Jag har aldrig varit otrogen, och tänker inte vara det heller. Däremot har jag varit med otrogna kvinnor.

Snacksalig

Medlem
Ålder
48
Kön
Kvinna
Nej jag har aldrig varit otrogen! Däremot gjorde jag slut med mitt ex när jag fick reda på att han varit otrogen:eek:

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Ja det har jag (tyvärr). Och jag har blivit bedragen oxo. Även om hon som var otrogen är ett ex nu, så berodde det inte på det. Det blev helt ruttet ett tag, jättemycket ilska och dålig energi. Men är vi hittade tillbaks till varann så blev det ännu bättre, djupare o intimare mellan oss. Inga lögner mer, vi har klarat av den största lögnen, äntligen ärlighet. Har fortf mkt kontakt med henne.

Vi är bara människor, o sex är inte allt. Något jag själv lärde mig är att man aldrig äger en annan människa. Och att ett snedsteg går att förlåta, det finns värre saker.

G

Guest

Gäst
nej däremot fått andra att vara otrogna...

e lite "uppvaktad" av en medelålders tjej (as het) som jag vet lever i ett förhållande med barn och allt... men kan bara inte avfärda henne. När hon ger signaler så maxar ja tillbaka 100% med charm, humor och hångel. Hon vet att jag ints skulle banga om hon känner sig redo för sängen. Antar att jag borde skämmas men orkar inte...

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Jag har aldrig varit otrogen och jag tror inte att mina ex varit otrogna.

Jag tillhör den svartsjuka sorten så jag brukar alltid diskutera "gränser" med de jag inleder ett förhållande med...

kåtidiot

Medlem
Kön
Man
Jag har faktist aldrig varit det, förstår heller inte meningen med det. Liksom om man gillar sin partner och tänder på henne/honom så är det ju bara onödigt, och om glöden har försvunnigt så kan man ju lika gärna avsluta förhållandet

athena

Medlem
Kön
Kvinna
Jag får känslan av att många inte tycker att det är ok att vara otrogen, men att det är ok att vara med någon som är otrogen. Varför är skulle det vara mer ok? Någon som har en idé om varför vi är såna? Det är ju som att säga att göra något olagligt är ok bara det inte är man själv som börjar. (säger inte att något är rätt eller fel, men visst är det så vår moral är generellt?):sleep:

Agent47

Medlem
Kön
Man
Jag har aldrig varit otrogen, och jag tror inte heller mitt ex, och min nuvarande tjej är/har varit det.

FridaA

Medlem
Ålder
37
Kön
Kvinna
Nu sticker jag ut hakan lite extra då.....

Otrohet är ett tecken på svaghet!
Har man inte tillräckligt med respekt för den personen man är tillsammans med/gift med/sambo med, då är man i grund och botten ingen person att som är värd att respekteras i gengäld!

Blir så arg på folk som är otrogna (respektlösa) mot andra och sedan bortförklarar de med en skitdålig förklaring som fylla etc. [}:)]

Nä, gör slut/skilj er/flytta ifrån, innan ni går till nästa famn!!

Mina ord, min värdering!

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Ord av visdom, du talar av egen erfarenhet förmodar jag? Något du gått igenom själv, så att du vet vad du talar om? Bien...

Så enkelt är det inte Frida, det kommer du att upptäcka. Alla människor kämpar, gör så gott man kan, vill varandra väl men går vilse ibland. Ibland är man svag, men det handlar inte om hur man faller, utan om hur man reser sig. Alla människor, tjejer och killar, har förhoppningar och önskningar dolda i hjärtat.

Och när vi kommer in på relationer -- my gosh, now we're talking svåra saker:cool: -- det svåraste av allt... (lessen att krossa dina illusioner, hoppas iofs att jag har fel, att du slipper äta upp dina ord) ;)

Kram på dig /L

Zigzag

Medlem
Kön
Kvinna
Jadu Lasse o Frida och alla ni andra härinne......... relationer är bland det härligaste som finns men samtidigt svårt och frustrerande. Min dröm är att vi alla kunde leva i ett öppet och kärleksfullt förhållande till varandra på samtliga plan

FridaA

Medlem
Ålder
37
Kön
Kvinna
Ord av visdom, du talar av egen erfarenhet förmodar jag? Något du gått igenom själv, så att du vet vad du talar om? Bien...

Så enkelt är det inte Frida, det kommer du att upptäcka. Alla människor kämpar, gör så gott man kan, vill varandra väl men går vilse ibland. Ibland är man svag, men det handlar inte om hur man faller, utan om hur man reser sig. Alla människor, tjejer och killar, har förhoppningar och önskningar dolda i hjärtat.

Och när vi kommer in på relationer -- my gosh, now we're talking svåra saker:cool: -- det svåraste av allt... (lessen att krossa dina illusioner, hoppas iofs att jag har fel, att du slipper äta upp dina ord) ;)

Kram på dig /L

Nä, ingen erfarenhet av de ämnet själv, som tur är...
Känner dock bara en såndär riktigt helig förbannad ilska då jag läser om och hör om folk som blivit utsatta och vilken pers det måste ha varit att upptäcka sin partner göra något sådant mot en!

Nä, totalt och helt oförlåtligt är vad det är! Och ni som skulle av någon anledning tycka att lite otrohet är ok, tänk om en extra gång, det är nog inte du som mår sämst utav det hela, och varför vara och göra något totalt respeklöst och elakt mot någon som du tycker om eller har tyckt om?

Mina ord, min åsikt!

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Jadu Lasse o Frida och alla ni andra härinne......... relationer är bland det härligaste som finns men samtidigt svårt och frustrerande. Min dröm är att vi alla kunde leva i ett öppet och kärleksfullt förhållande till varandra på samtliga plan

Det räcker gott att kunna leva i ett öppet och ärligt förhållande med den man har en relation med tycker jag;)

Det betyder att man skall ta hänsyn till att alla har olika gränser för när man är "otrogen"!

Det är bara jag och min partner som kan avgöra när vi är otrogna mot varandra. Vad andra tycker, är deras ensak!

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Skippa alla former av relationer så slipper ni problemen. För det blir alltid problem på något j-vla sätt.

Toppen