Tack Levis! Det här innebär att det i stort sett finns tre ställen kvar, dels US Video och dels BV men också Manhattan. Det var ett tag sedan jag var på BV, då var det en kvav sommarnatt, så ventilationen var som den var. Om man gräver lite på nätet så finns det rykten om nåt ställe i Västberga industriområde, men jag har inte lyckat få det bekräftat. Någon annan som vet något? Förr kunde det förekomma viss approchering i bastun i Medborgarhuset. Nu är det ombyggt, så nu vet jag inte. Någon som vet?
Tack själv!
Kring millennieskiftet när Bastuklubbslagen gällde fanns ett dussin ställen som hade cruising eller åtminstone bio: Basement, Berlin, Blue Vision, Eros, Foxy, Haga, Kino, Manhattan, Revolt, US och Videobolaget. Kino har blivit strippklubb och BV verkar vilja bli swingersklubb. Inte mkt kvar m a o...
Enligt personalen på BV stängde bostadsrättsföreningen av frånluften om natten. Detta var sommaren 2019 och lokalerna var outhärdliga att vara i. 150kr i inträde utan rabatt, vilket US tillhandahåller om man använder deras kortsystem, blir en dyr konditoriupplevelse - med tanke på att BV bjuder på kaffe (med påtår och kakor) men ingen
action i övrigt - så jag avstår återbesök tills vidare...
Hösten 2018 snappade jag upp på Bodycontact att några hade planer att skaffa ett rivningskontrakt i Slakthusområdet vid Globen. Mkt vagt och har inte hört mer om detta. Sannolikt handlade det om arrangörerna bakom Texas och/eller Bronx Sauna som hade rivningskontrakt på Barnängsgatan och sedermera i Hagalunds industriområde. Dessa verksamheter serverade alkohol utan tillstånd, hade technofester och bastu i samma lokal vilket resulterade i razzior och nedstängning. Möjligen är detta med Västberga en del av samma fenomen.
Forsgrenska badet i Medborgarhuset? Vet inget om detta tyvärr.