Det är nog olika faktorer som spelar in i detta ämne tror jag. Både biologiska, psykologiska och sociala. Ska försöka förklara lite hur jag ser på detta.
Tror inte att alla männiksor är bisexuella, utan bara helt enkelt sexuella! Sex är ju så mycket mycket mer än bara själva sexakten. Om man tänker efter så är ju sex det som driver vår biologiska art framåt, och därmed nånting väldigt viktigt för oss som art eftersom meningen med livet är att överleva. Därför blir sex inte bara viktigt för oss personligen, utan för oss alla på en kollektiv nivå. Därmed är det egentligen inte så konstigt att vi finner det intressant att se andra personer ha sex (vilket är därför porr finns) eftersom det verkar tillfredställa nåt kollektivt behov av att försäkra oss om att vi kommer att leva vidare som art(genom sex).
Sen detta med det egna könet... Det är nog väldigt olika från person till person vart man drar sin gräns. Avslagen och wankaren definerar homosexualitet i form av kärlek (alltså om man är romantiskt förälskad i nån av samma kön så är det homosexualitet men inte nödvändigtvis om det bara är sex eller sexuell kontakt det rör sig om) och jag håller nog med men ändå inte. Det beror nog på vad man värderar som intimitet.
För mig så är sex nånting personligt och intimt. Även nakenhet är intimt (eftersom vi i vårt samhälle har kommit att associera nakenhet med sex. Jag skulle t.ex inte kunna gå till gymmet med vemsomhelst av mina polare eftersom man duschar och så efteråt (och killar tittar ju det vet vi alla) och det är ändå på nåt sätt intimt. Det finns en klar skillnad för mig att duscha med andra killar som jag inte känner än att duscha med befintliga kompisar. Varför vet jag inte.
Därför skulle jag nog inte kunna tänka mig att suga eller onanera med vemsomhelst heller. Som jag ser det som sker detta även på två sätt. Det ena i form av nyfikenhet, och det andra i form av att man delar nånting intimt. Det skulle för mig vara stor skillnad på att göra nåt sexuellt med nån av samma kön om jag kände personen i fråga sen innan eller inte.
Jag har två polare som jag skulle kunna tänka mig att göra nånting sexuell med, och det är 2 st på ungefär 15 som jag ens kan TÄNKA mig det. Då ställer jag mig frågan, varför är det just dem och inte nån av de övriga? Då har jag kommit fram till två alternativ. Det ena är att de ser bättre ut än de övriga, och det andra är att jag tycker mer om dem än de övriga. Kruxet är att det kanske är så att jag tycker att de ser bättre ut än de övriga, eftersom jag tycker mer om dem än de övriga... Men gör det mig till bög? Nej, jag tror inte det alls. Möjligtvis bisexuell... eller bara sexuell... but hey aren´t we all?
We drift deeper... Life goes on...