Jag är böjd att svara ja (men det är lite mer en killgissning, har inget annat underlag än egen empiri), men det låter rimligt att det funkar på samma sätt som om man är hetero kan bli sexuellt attraherad av en kvinna utan att vara emotionellt eller på annat vis intresserad. Men det tar ju inte bort något från definitionen, blir mer ett tillägg att det finns ett väldigt brett spektrum av hur eller varför man blir intresserad av en annan människa, sexuellt eller på annat vis. Slutsatsen är fortfarande: hetero intresserad av motsatta könet, homo eller bi intresserad av det egna eller båda.
Tror egentligen inte att det är någon större konflikt i hur vi ser på saken, mer att vi pratat lite förbi varandra. Känns också lite elakt att vi tar upp utrymme för andra i ett något larvigt bråk om definitioner, som jag erkänt startade.
För min del är jag ok med att alla gör de det känner för så länge de inte skadar nån annan, om den andra nu inte föredrar att bli skadad.
Tror jag lämnar det där. Vill du gräva djupare i saken, den är ju inte helt ointressant, är det bara att dra ett pm.