Känner igen mig i "Kukens" berättelser, själv är jag strax under 20.
Jag är också oskuld, men det är något man lär sig leva med. I alla fall så är just inte det problemen bland kompisar osv utan det är nog snarare en erfarenhetsproblematik som kanske kommer spöka då väl tillfället ges.
Förövrigt så känner jag också igen mig i kukens snack om att han har svårt att ta till sig att någon gillar en. Det är som sagt svårt ändå och veta hur långt tjejen är redo att gå, om hon bara vill dansa,strula,få sprit, ligga, förhållande osv. Jag brukar ofta typ tänka det värsta, att tjejen bara tittar för tittandes skull utan intresse. Jag tror inte jag ser mig själv som en sexuell varelse, alltså detta beror nog på att man fått dåligt självförtroende hur man ser ut sedan gammalt (jag ser typ medieoker ut). Jag har också viljan men rädslan att försöka på en tjej, rent förhållandemässigt dvs. Tror att detta har med att man inte har någon erfarenhet över hur man skall bete sig, anhöriga skall reagera med mera. Jag tror också hela tiden att "om jag gör det" så kommer det lösa sig, en av dessa saker är en egen lägenhet bland annat, pga att jag skulle slippa föräldrar som tittar osv mitt under pressen, skulle kunna ha fester med mera. Har dock ingen egen lägenhet än, men hela tiden försöker jag eliminera det som jag tror är anledningen till att inte planerna går hem.
Jag tror inte jag är i kukens ålder, för på dig verkar du vara i 30 års åldern. Jag är visserligen inne på ett förhållandelinjen, men nu för tiden ser jag hellre att mitt ego inom kvinnofronten "boostas" av ett strul än att fortsätta gräva ner sig. Jag har också svårt att ta nederlag, ett nederlag är ju att gräva ner sig ännu mer.
Jag tror att dessa problem i grunden handlar om att man fått med sig lite spöken sen gammalt, osäker sedan tidigare på sitt utseende, har genererat dåligt självförtroende på den fronten och på så sett också gett liten kontakt med tjejer. Jag tror nog också såsom dig att man söker kärlek, vill bli älskad, det som alla vill. Visst behöver inte ett strul på krogen betyda kärlek, men det ger mer självförtroende som kan sluta med att man träffar den rätte. Ett strul kan också ge kontakter med tjejer, alltså du får hennes nummer och msn eller liknande, för att man skall kunna bygga upp en bas i bygget. Möjligheter på tjejkompisar och fester med mera.
Är du 30, så kanske fester känns avlägset, har inte så bra koll. Jag tror också att det är viktigt att försöka ha kontakt med tjejer i tex en sport eller liknande. Tyvärr kanske du som jag är lite gammal för något liknande projekt, men det finns andra vägar såsom kurser i skolan, ja vad som helst som det finns kvinnor inom. Du kanske arbetar och har fast jobb osv, och fastnat i ett ekorrhjul?
Om du är missnöjd över ditt utseende, har samlat på dig en fettsäck eller nåt, så försök att eliminera de saker du kan som du är missnöjd i ditt utseende. Själv så har hållt på i nåt år nu och luggit i för att förbättra min vikt och skaffa muskler. Detta kommer iofs inte stävja denna inställning, nej, men den kan ge mer blickar på krogen osv. Du får helt enkelt försöka boosta ditt självförtroende med småsaker hela tiden. Det är en del av min plan. Jag har själv inte dragits med dessa tankar så länge, faktiskt bara typ 4 år sedan man fick upp ögonen, det börjar ju bli dags snart.
Sen så gäller det att satsa också, våga att ta nederlag, eller göra bort sig. Inte snåla på krogen om man har pengar, försöka skapa diskussioner med tjejer(kan boosta självförtroendet). Med tanke på detta, jag har själv inga problem att snacka med en tjej eller killar, är relativt social när diskussionerna väl börjat, men när det senare handlar om att försöka "styra" en tjej så blir det haveri, man vågar inte ta steget, om man ens vet vad man skall göra.
Jaja, lite av mina åsikter om detta. Jag tror att inom en framtid skall väl poletten trilla ner. Inom ett år iaf..
hehe